Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP-ban, behöver proxy

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-06-23 23:24

Hej medlemmar, jag är i behov av lite hjälp och tips.

Jag är IPbannad från en sida av olika själ, dock inget olagligt utan ett litet bråk mellan mig och en crew bara. Jag är i behov av en bra proxy men är ganska nybörjare så att säga, har tidigare använt mig av proxysidor på internet, typ skolsurf.se osv. men vissa funktioner jag önskar använda fungerar inte.

Nu behöver jag hjälp, vad ska jag göra/ladda ner för program? :]

bbebo

Halloj. Vad är det för funktioner du behöver?

I skolan använde jag Surfahemligt.se för att tex kunna läsa mailen.

Har också hört talas om "Hotspot Shield" som tror jag det heter. Man ska tydligen till exempel kunna nå "us only" sidor med det programmet via någon engelsk IP. Inte testat själv, men det kanske är ett alternativ.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-06-24 22:48
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Halloj. Vad är det för funktioner du behöver?

I skolan använde jag Surfahemligt.se för att tex kunna läsa mailen.

Har också hört talas om "Hotspot Shield" som tror jag det heter. Man ska tydligen till exempel kunna nå "us only" sidor med det programmet via någon engelsk IP. Inte testat själv, men det kanske är ett alternativ.

Funktioner såsom att skriva på klotterplank och liknande, och så loggas jag ut ganska fort från visa interna proxys.

  • Medlem
  • 2008-06-23 23:53

Varför ska vi hjälpa dig in på ett ställe där du tydligen inte är välkommen?

  • Oregistrerad
  • 2008-06-23 23:57
Ursprungligen av Baron:

Varför ska vi hjälpa dig in på ett ställe där du tydligen inte är välkommen?

Varför inte?

bbebo: Använd VPN. Flashback har en billig tjänst: flashback.biz

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-23 23:54

Skulle någon av dessa fungera för att komma åt BBC Formula 1 sändningar? (det är en massa rättigheter där de inte får sända utanför UK)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-24 00:29

Du måste nog hitta en proxy i UK isf SkrotNisse... då lär det fungera

Ursprungligen av kainen:

Du måste nog hitta en proxy i UK isf SkrotNisse... då lär det fungera

Flashbacks servrar ligger väl i UK?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-24 06:47

Om dom gör det så är det ju mycket möjligt att det fungerar med deras proxy...
Skriv ett mail till dom o fråga?

Kombinationen Tor + Vidalia + Firefox (med TorButton) klarar mig förbi The Great Firewall of China. Googla! Eller gå direkt till Tor: Mac OS X Install Instructions

  • Medlem
  • 2008-06-24 23:29

Varför är du bannad? Vilken site handlar det om?

Jag kapar tråden för jag behöver oxå en proxy.
Jag vill kunna ta mig förbi svt och andra medie siters nationalitets spärrar. Som boende i holland får jag inte se så mycket av svts program på nätet. Jag är medveten om att detta är lite olagligt (osant intygande?). DDet handlat alltså inte om piratat material utan om att kunna se svenska dokumentärer. Passar det inte här så tar jag bor inlägget.
PP

Att gå genom proxy som Privoxy (inlägg #10 ovan) är ohyggligt långsamt i jämförelse med den vanliga linan, så strömmande video brukar aldrig fungera. Men andra (betal-)tjänster som nämnts ovan kanske är bättre?

kolla in TOR.
Tor: anonymity online

1
Bevaka tråden