Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk, vit iMac Intel C2D, 17'

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God kväll.

Mor har bett mig att uppgradera hennes dator, en vit 2,0GHz Core 2 Duo iMac 17'. En hårddisk på 750GB och ett kabinett för den gamla disken är införskaffat, och nu till frågan: hur går jag till väga? Vilka verktyg behöver jag? Kylpasta?

Har sökt hur mycket som helst, både här på 99 och på Google, utan resultat. Har funnit en del guider för att byta ut disken på en 17' G5, men som jag har förstått så är det bara utsidan som är lik datorerna emellan? Finns det inte några guider för iMac Intel?

Tacksam för snabba svar, då jag åker hem igen imorgon eftermiddag/kväll, men det är egentligen inte någon brådska. Har satt den nya disken i kabinettet så länge, så att hon kan använda den som extern till dess att jag kan sätta in den i datorn.

Nu ska jag sova. Uppgraderade precis datorn från Tiger till Leopard, varpå en del problem uppstod, men de är lösta nu.

Fick du det att fungera eller? Berätta gärna hur du gick till väga i så fall!

Nope. Har inte gått vidare med detta ännu.

Blev lite intresserad så jag googlade lite och hittade den här länken, hoppas den kan vara till användning när du tar i tu med projektet igen!

iMac_Disassembly

Dubbelpost

1
Bevaka tråden