Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge ska man stödja ie6?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-06-23 17:58

Hur länge ska man fortsätta anpassa websidor för ie6? Har gjort ett antal sidor åt olika företag men känner att ie6 anpassning hämmar all utveckling(framför allt all jävla .css anpassning)
. Ska man kräva av besökarna att det uppgraderar till 7.0 eller ska man fortsätta stödja ie6 för alltid?

Någon som har något bra råd?

Kollade för ett tag sen o runt 40% körde med IE6 fortfarande. Vet att det suger men ett företag kan knappast kräva att besökare uppgraderar. Skiter i företag som har webbsiter som kräver än hit o än dit. De ska vara glada för att jag vill in på deras webbsite.

Så mitt råd är gilla läget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-23 21:27

Frågan är väl vem du riktar dig till. Vanligt folk? Då får det nog bli IE6 ett bra tag till. Om det däremot är till en mycket teknikintresserad grupp så kan man nog överge den.

Jag gör npg själv som Code Red - skiter i sidor som inte mina webbläsare klarar. Det ska vara något mycket speciellt om jag skulle installera något bara för en webbplats kräver det - och då vet jag ändå hur man gör.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-06-24 10:09

Ja då blir det till att anpassa sig till marknaden . Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden