Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första gången jag kör igång den?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 14:37

Första gången man drar igång sin Mac får man ju frågan om man har en annan Mac från vilken man vill föra över filer och inställningar.

Det kommer jag att vilja. Min fråga nu är om man kan upprepa det? Jag kommer med all sannolikhet att köpa en MBP när jag ska till Sverige på semester i nästa vecka. Min gamla G4 kommer jag inte att ha med.

Tacksam för råd.

Ursprungligen av bossep:

Min fråga nu är om man kan upprepa det?

Japp, bara att starta "Migrationsassistenten".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 15:05

Kanon! Tack för hjälpen. Raderar det samtidigt det gamla som finns i burken?

Nej, du får manuellt tömma den gamla burken.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 15:36

Lite off-topic, men kanske ändå intressant för din del. Skall du skänka vidare din gamla Powerbook så måste du göra en säker radering med skivverktyget. Annars kan all dina gamla personliga data återskapas.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 15:45
Ursprungligen av PutteSWE:

Lite off-topic, men kanske ändå intressant för din del. Skall du skänka vidare din gamla Powerbook så måste du göra en säker radering med skivverktyget. Annars kan all dina gamla personliga data återskapas.

Jag kommer att radera min gamla disk innan jag säljer den. Rättare sagt, radera och sedan installera om OS X:et.

Då kommer en följdfråga. Min gamla G4 är en desktop. Innebär det några problem?

Inga problem, så länge du har Firewire på den så skall det fungera bra att tanka över allt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 15:51

Nej det spelar ingen roll vilken typ av formfaktor datorn har. Alla fungerar i princip likadant.
Det du gör är att starta från din Mac OS 10 skiva, och därifrån kör du säker 7-pass radering från skivverktyget, detta kommer att ta några timmar. Så ställ datorn på en plats med bra ventilation och åk för att arbeta eller liknande.

1
Bevaka tråden