Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB hårddisk Device removal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 11:14

Hej alla

Har ett litet problem med mina alla macar. Har en extern 500GB Lacie disk som jag fungerat klockrent sen jag köpte den.
Jag vet inte om det är pga uppdateringen till 10.5.3 men problemet uppstod i alla fall i samband med uppdateringen.

Så fort jag pluggar i disken så försöker den läsa och tappar direkt kontakten. Device has been improperly removed eller något sånt. Det vanliga felmeddelandet när man tar ut ett USB minne eller disk utan att unmounta den.

Har letat runt lite på webben och på Apples supportforum. Finns några trådar med samma problem men ingen lösning vad jag kan få syn på iaf.

Har provat disken i flera datorer och ibland fungerar det en liten stund, men tillslut kommer alltid samma error.
Problemet tycks nästan på något sätt va relaterat till systemet så jag blev lite fundersam om någon annan hade samma problem.
Men troligtvis så är det väl så att det är något med disken eller själva kabinettet som gått sönder.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 11:16

Sladden då? Har du använt samma USB-sladd på alla Macarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 22:59
Ursprungligen av Konrad:

Sladden då? Har du använt samma USB-sladd på alla Macarna?

Argh, så dumt av mig. Har ju inte ens tänkt på det. Ska testa och återkomma.
Ibland ser man inte för ögonens skull

Jag hade ett liknande problem på min MacBook Pro, men det gällde *alla* enheter jag stoppade in, så det var fel på just den USB-porten. Jag hade garanti kvar som tur var, så jag fick den utbytt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 12:54

Vågar inte riktigt säga att det hjälpte. Den beter sig annorlunda så på sätt och vis var ett problem kabeln. Men det verkar som om själva lådan tycks ha något fel också. Får bli en ny helt enkelt

1
Bevaka tråden