Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga hemsida

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejhej!
jag tänkte bygga en hemsida som är "halv-flash" som den här
lite flash och lite vanliga länkar och jag tänkte bara kolla vilket program jag ska använda, dreamweaver cs3 eller flash cs3? kanske båda?

och jag kan inte riktigt det här med koder och sånt här.. måste man kunna de? jag ska göra en internetbutik men jag tänkte att jag gör utseendet med länkar osv. så får någon annan ta tag i motorn så att säga

är du kanske grym på hemsidor och skulle vara intresserad av att jobba med mig så hör gärna av dig så kan vi diskutera det.
msn/hotmail: henrikn88@hotmail.com

Jag skulle föreslå att du lär dig ett CMS som tex Joomla (OpenSource), i det installerar en webbshop som VirtueMart (OpenSource) och lägger till en kommersiell template, som tex någon av de från Rockettheme.

Sedan lägger du till i CMS'et Joomla en sk Modul, som är just din Flash-grejsimojs, denna gör du i Flash CS3.

Det är inget fel med att lära sig alla de program du nämner, men att koda en egen sida + webshop idag är vansinne.

Det finns massa trådar här redan om CMS, Joomla, VirtueMart, Flash mm. Sök.

okej fattar inte så mycket utav det men.. men jag har en design. om jag gör all design med alla länkar osv? kan jag trycka in virtuemart i hemsidan då, så funkar allt sen? =P

Jag skulle föreslå att du söker på forumet. Finns väldigt många trådar om att bygga hemsidor, på ett eller annat vis. Sök och fortsätt där. Stänger denna tråd.

1
Bevaka tråden