Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativa task managers till Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns några bra aktivitetshanterare/task managers till Mac OS X? Jag tänker på ett program liknande Jbak Task Manager som jag använder till min Symbian/S60-lur. Det jag bl.a är ute efter är möjligheten att totalt tvångsdöda ett struligt program utan att systemet fortfarande "uppfattar det som" att programmet fortfarande är igång (och det därmed inte kan startas om annat än genom utloggning och inloggning av den aktiva användaren).

Tacksam för svar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-22 19:40

Det låster som att du ska trycka på cmd + alt + esc

eller titta i katalogen /program/verktygsprogram/ där du har Aktivitetskontroll där kan du också avsluta processer.

Tackar. Aktivitetskontroll har jag inte provat för tvångsavslutning än, tangentkombinationen använder jag normalt och i vissa lägen vägrar programmet att helt stängas den vägen.

Du har redan alternativ installerade. Öppna Terminal och botanisera bland kommandon som top, ps, kill och killall. Skriv man + mellanslag före dem så får du mer information om hur du använder dem. Med dem kan du visa vilka processer du har, hur mycket resurser de tar och även ha ihjäl dem.

1
Bevaka tråden