Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X på PS3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-06-18 14:24

Är inte säker på att detta är rätt del av forumet men jag kör på så får ni skälla på mig och flytta inlägget om det ligger fel.

Jag länsade min stackar spargris och köpet mig ett PS3 samma dag det kom ut och visst jag tillbringade inte mycket tid iväg från TVn dagarna efteråt, men nu har jag inte haft den igång på ca 2-3 veckor pga inga/skräpiga spelreleaser. Eftersom semestern börjar idag så tänkte jag va lite driftig och försöka installera Linux på den vilket nästan slutade som en katastrof eftersom jag var smart nog att knappt halskummade igenom instruktionerna. Och nu tänker jag:"Varför Linux när det finns Mac OS X?"
Är det möjligt?
Teoretiskt så ser det ut att gå, men jag själv är inte så hackig(OSX 10.0.3(Build4P13) på en iMac G3 Rev.A ) så alla svar eller funderingar välkommnas.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-18 14:52

Det ryktades lite löst att cell-processorn som sitter i PS3 i teorin stödjer OS X men inget jag sett tyder på att någon gjort framsteg med att lyckas köra OS X på den. Sen ska det ju till drivers till alla andra kretsar i den också för att det ska fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 12:02

Hur gick det?

  • Medlem
  • 2008-06-22 12:31
Ursprungligen av armkreuz:

Är inte säker på att detta är rätt del av forumet men jag kör på så får ni skälla på mig och flytta inlägget om det ligger fel.

Jag länsade min stackar spargris och köpet mig ett PS3 samma dag det kom ut och visst jag tillbringade inte mycket tid iväg från TVn dagarna efteråt, men nu har jag inte haft den igång på ca 2-3 veckor pga inga/skräpiga spelreleaser. Eftersom semestern börjar idag så tänkte jag va lite driftig och försöka installera Linux på den vilket nästan slutade som en katastrof eftersom jag var smart nog att knappt halskummade igenom instruktionerna. Och nu tänker jag:"Varför Linux när det finns Mac OS X?"
Är det möjligt?
Teoretiskt så ser det ut att gå, men jag själv är inte så hackig(OSX 10.0.3(Build4P13) på en iMac G3 Rev.A ) så alla svar eller funderingar välkommnas.

Ett alternativ är ju att använda PS3:an till Metal Gear Solid 4 & låta OS X rulla på macburkarna. Så har jag det hemma & det fungerar bäst för alla inblandade

1
Bevaka tråden