Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Nano?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer apple komma ut med en ny Macbook? Kommer den heta Macbook Nano?

Kommer den då se ut ungefär såhär?

MacWorld 2008 Rumors Compendium: MacBook Nano & 9-inch Dual-Screen MacTouch - PMP Today

Edit: En liten konstig prototyp om hur denna person tror att en Macbook Nano skulle se ut:

Macbook Nano Prototype - Video

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-21 21:56

I och med att MacBook Air finns skulle jag säga att den chansen är minimal.

Hehe, nä jag tror inte att de släpper en dator som ser ut som en QWERTY-hand held. Då hade nog iPhone sett ut så.

En MacBook Touch är väl inte helt orimligt i sinom tid. Alltså något i stil med

med touchscreentangentbord som kan funka som ritplatta, med mera.

Inte helt omöjligt... Men 2008 är troligtvis för tidigt...

Håller med att touchscreen-tangenbordet är lite smart.

Edit: missförstod ditt inlägg om Tangentbordet

Senast redigerat 2008-06-21 23:32

Jaså? Hur menar du då?

Den "modellen" jag kritiserade var den som visades i filmklippet, som ser ut som en iPhone med QWERTY-tangentbord. Att ha touchscreen istället för tangentbord på en MacBook är ju genialt, tycker jag. Tänk att köra Photoshop på en dator som du med ett knapptryck byter ut tangentbordet mot ett ritbord på!

Brilliant!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-21 23:30

Touchscreen tangentbord måste vara framtiden:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-21 23:46

Jaså på vilket sätt måste det vara det ? Mekanisk feedback är för hjärnan väldigt bra. Utan den tappar men en återkopplad signal vid skrift via tangentbord. Jag tror det kan bli svårt att få det till en succé, trots att det kan bli extremt kompakt.

Ursprungligen av Odd Bob:

Jaså på vilket sätt måste det vara det ? Mekanisk feedback är för hjärnan väldigt bra.

Visst, men en ljudsignal funkar nästan lika bra.

Ursprungligen av Simon Templar:

Visst, men en ljudsignal funkar nästan lika bra.

Jodå, men jag tror ändå inte att det här kommer att ta över. Det känns dels mycket klumpigare, man får inte samma "grepp" som man får på ett riktigt tangentbord. Dock, extremt kompakt och funkar lika bra som ritbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 10:39

Med eller utan touchscreen, en MacBook Nano vore underbart. Jag tycker att Air är värdelöst, vet vi behöver är en jätteliten dator inte en jättetunn. Typ EeePC fast mac, skulle det finnas så skulle jag älska den stenhårt.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-07-20 00:13
Ursprungligen av Fexxe:

Typ EeePC fast mac, skulle det finnas så skulle jag älska den stenhårt.

Second that. Vore helt perfekt att ha ungefär samma spec som en EEE (fast gärna med 9"-skärm med 1024 x nåt) och os x. Lite större ssd än EEE skulle vara trevligt, men inte världsnödvändigt. 12 gb sådär. Trackpaden kunde gära få bli lite större också. Jag är hysteriskt sugen på en EEE när den nya med 9"skärmen kommer och är lätt beredd att köra UbuntuEEE eller liknande istf. os x.
7" är lite för litet för normal surfning, vilket jag nog huvudsakligen skulle ha en sån till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-22 19:53

En MacBook nano i mina ögon sett skulle vara en helt platt skärm ala iphone/ipod touch, med enbart touchskärm och stort som ett a4. Det skulle finnas ett skärm tangentbord, men man kan ju även ansluta ett tangentbord, antingen via usb eller bluetooth.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 20:15

Har hört att man jobbar på att skapa någon sorts feedback lik den man nu fast för touchscreen .. steve ringde

1
Bevaka tråden