Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox är fruktansvärt slött

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-14 23:24

Är det bara jag som upplever Eldräven som oerhört slö? Det händer ingenting när man säger till. När jag sedan byter till Safari eller Opera så händer det saker.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-14 23:50

För mig är det tvärtom. Safari är slö som tusan men FF fungerar bra. Jag har slutat använda Safari helt.

Ursprungligen av Gunnar B:

För mig är det tvärtom. Safari är slö som tusan men FF fungerar bra. Jag har slutat använda Safari helt.

Provade du och återställa safari?

Är ny på Mac och bara använt Windows XP tidigare genom åren på min PC.
Har märkt att det är vanligt att många har flera OS i sina datorer.
Varför har ni det ? Förstår inte riktigt tanken bakom det. Så snälla, kan någon förklara vad det är jag missar ? Tar det inte mycket plats i datorn att ha flera operativsystem ?

Ursprungligen av KaRo:

Är ny på Mac och bara använt Windows XP tidigare genom åren på min PC.
Har märkt att det är vanligt att många har flera OS i sina datorer.
Varför har ni det ? Förstår inte riktigt tanken bakom det. Så snälla, kan någon förklara vad det är jag missar ? Tar det inte mycket plats i datorn att ha flera operativsystem ?

Helloo

Vissa kör t.ex. OS X till allt utom spel, och har windows installerat för att kunna spela.
Eller så vill man köra OS X men arbetet/skolan kräver windows/linux.
Om man är utvecklare och utvecklar program till flera plattformar så är det också bra att köra flera OS (man kan ju iofs virtualisera i parallels/vmware osv nu).
Ibland kör jag både linux och osx för att jag är nyfiken på linuxvärlden (körde linux ett år mellan windows och bytet till OS X), men jag kom fram till att det tog plats så jag kör nu endast OS X.

Några exempel bara, finns säkert fler anledningar till att köra fler OS

edit:
Oj förresten, hur hamnade detta i firefoxtråden? Upptäckte inte det när jag svarade först ^^

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-21 05:52
Ursprungligen av Andreas Th:

Oj förresten, hur hamnade detta i firefoxtråden? Upptäckte inte det när jag svarade först ^^

Han kanske menade varför man har flera browser installerade?

//Rob

Ja, lite dubbelfel här. Sorry.
Fel tråd och menade förstås brynare. Har bara Safari på mina Mac:ar.
Men jag fick svar iaf, tack.

Ursprungligen av Robo-X:

Han kanske menade varför man har flera browser installerade?

//Rob

Klockrent att lite öl gör en så skarptänkt
När jag läste det idag insåg jag att hon kanske skrev lite fel XD

Nåväl, ett roligt inlägg blev det iallafall

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-15 00:08

Vilket OS kör du? Jag kör X 10.4.11
Senaste Safari och senaste FF och senaste Opera.

Märkligt, kör du senaste stabila FF eller betan?
Jag upplever Firefox (3, senaste betan) och safari (senaste) jämnbördiga när det gäller att ladda sidor. Däremot är safari grymt mycket snabbare på att rendera och sånt när man t.ex. scrollar på sidor (bra sida att jämföra med är aftonbladet t.ex.). Det känns lite sirap i firefox jämfört med safari.

Jag har dock för någon vecka sedan bytt tillbaka till firefox pga alla funktioner. Älskar att tabbar sparas när man stänger etc.

Senast redigerat 2008-06-15 00:25
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-15 00:16

FF 3.0.
Safari är grymt mycket snabbare.
Du kan ställa in tabbar i FF 3.0

FF3.0 SER ju ut som ett Macprogram ska se ut också.... äntligen.

Det såg faktsikt ut som skit förut.

Ursprungligen av Goflorp:

FF3.0 SER ju ut som ett Macprogram ska se ut också.... äntligen.

Det såg faktsikt ut som skit förut.

Håller med! Dock så valde jag bort den stora runda bakåt-knappen och valde att ha små istället, så att firefox inte ser ut som en DVD-spelare
(visa->verktygsfält->anpassa->små ikoner)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-23 13:17

Sedan jag uppdaterade Firefox till 3.0 upplever jag att sidorna laddas långsammare. Prestandaförsämringen är klart störande.

Borde inte vara så, eller?

Kör på 10.5.3 på Intelmac.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 13:57
Ursprungligen av peoajax:

Sedan jag uppdaterade Firefox till 3.0 upplever jag att sidorna laddas långsammare. Prestandaförsämringen är klart störande.

Borde inte vara så, eller?

Kör på 10.5.3 på Intelmac.

Prova att starta Firefox i safe mode för att göra det öpna terminal och skriv:

/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox -safe-mode

Och gör reset all firefox preferences. Det kan vara någon gammal inställning eller addon som spökar.

//Rob

FF 3 är avsevärt snabbare än tidigare versioner. Men på min egen hemsida så syns inte bilder trots att de syns i Safari.

http://disk.mac.se/orjan/Interiör.html

Sidan är skapad i iWeb

Processorslukare

Ursprungligen av peoajax:

Sedan jag uppdaterade Firefox till 3.0 upplever jag att sidorna laddas långsammare. Prestandaförsämringen är klart störande.

Borde inte vara så, eller?

Kör på 10.5.3 på Intelmac.

Jag håller med. Dessutom slukar FF3 ca 30%, ibland mer, av min processortid. Jag har en MB 2.16 GHz Intel Core 2 Duo med 2GB RAM, OSX 10.5.3.:tveksam:

1
Bevaka tråden