Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Northwiz - det är jag det

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-14 09:09

Fyrabarnsfar med kliande fingrar (jag skriver mycket). Designer, marknadsförare och konsult som driver eget företaget Winterkvist.com tillsammans med resten av familjen. Jag har använt datorer sedan mitten på 1980-talet och det handlade inledningsvis om DOS-baserade burkar och en och annan Amiga. Jag har jobbat med Mac tidigare under många och för drygt ett halvår sedan bytte hela företaget produktionsplattform till Mac OS X. Ett byte som vi aldrig ångrat. Idag finns ett par MacBook, MacBook Pro, iMac, iPod Touch och iPhone i företaget.

När jag inte sitter framför en dator så är det familjen, fotboll, ishockey och sportfiske som gäller. Mellan varven petar jag in nyheter, tips och tricks i den egna blogen, Macken 2.0, också - som helt och hållet (nästan) handlar om Mac.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-14 10:03

Satt och läste din blogg lite och jag måste säga att Macken är en riktigt skön serie fortsätt med den

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-14 12:13

Tackar, jo, Taggen kommer att rulla vidare. Vi får se vad han tar vägen och vad som händer.

Macken var trevlig och lättläst tycker jag som är Mac-nybörjare.
Är lite trött på MacWorld och andra sidor där man knappt ser texten för all reklam eller annat ovidkommande inslag. Bokmärkt förstås.

Välkommen hit förresten ! Du har ju mycket samlad erfarenhet som du kan dela med dig här.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-19 11:11
Ursprungligen av KaRo:

Macken var trevlig och lättläst tycker jag som är Mac-nybörjare.
Är lite trött på MacWorld och andra sidor där man knappt ser texten för all reklam eller annat ovidkommande inslag. Bokmärkt förstås.

Välkommen hit förresten ! Du har ju mycket samlad erfarenhet som du kan dela med dig här.

Tackar och bockar. Jo, det är det som är tanken med Macken - den riktar sig vanliga användare, inte i första hand till tekniker och utvecklare. Sen har jag den för att samla mina egna erfarenheter och vill någon läsa och ta del av det jag får ihop så är alla välkomna.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-15 20:32

Kanonbra sida, bokmärkad vart den.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-19 11:11
Ursprungligen av Pilen:

Kanonbra sida, bokmärkad vart den.

Jätteroligt!

Noterar att Ni är en Shufflare, roligt.

Själv har jag en sådan på skallen dagarna i ända på Volvo Lastvagnar för att avnjuta alla dessa roliga podcaster som finns. Har du skaffat Shuffle till familjen så kan det vara bra pusha lite för Podcasterna,

Jeremiah Nilsson @ Öckerö: Nu lyfter vi...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-20 11:00
Ursprungligen av Goflorp:

Noterar att Ni är en Shufflare, roligt.

Själv har jag en sådan på skallen dagarna i ända på Volvo Lastvagnar för att avnjuta alla dessa roliga podcaster som finns. Har du skaffat Shuffle till familjen så kan det vara bra pusha lite för Podcasterna,

Jeremiah Nilsson @ Öckerö: Nu lyfter vi...

Jo, jag/vi har redan upptäckt den fina möjligheten i iTunes.

Macken 2.0

Det är ungarna som har varsin iPod Shuffle. Sen finns det iPod Classic, iPod Touch och iPhone bland familjemedlemmarna.

1
Bevaka tråden