Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Universal fjärrkontroller?! Tips & Råd.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 02:40

Halloj
Är på jakt efter en universal kontroll som är lätt att hantera, tjejen ska fixa det utan problem.. Kontrollen ska hantera min LCD TV, Playstation 3, iPodHiFi, samt min digitalbox. Har ingen koll på denna värld själv men säkert finns det någon här som koll, brukar vara så.
Har kollat lite på denna:
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/373&cl=se,sv

Alla tips och råd är bra tips och råd.

/Fred

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-18 06:57

Jag rekommenderar också Logitech Harmony-serien. Kanske inte en av dom dyraste - det finns en 525 för ca 500:- på Netonnet.

Kolla på Philips prontoserie också, tycker jag!

Ljusdesign, ljudstyrning och hemautomation - Nordic SpectraLight AB

Vi har själva en TSU9600 hemma, men vad jag har sett så är den minsta riktigt bra också, med två-vägskommunikation och allt. Allt det programmeras så att det fungerar - hur smidigt som helst!

Ska du lägga ut så mycket pengar och ha en touchscreen skulle jag (som föregående talare) rekommendera Philips Pronto! Har inte använt logitechen du länkar till men hört att mjukvaran är "sådär" och att man inte kan lägga in egen grafik. Med Pronton kan du lägga in vilka bilder du vill som knappar, etc och den är ruskigt enkel att "programmera".

Har haft en Pronto i ca 7år nu och den har funkat klockrent! Den har tappats i golvet och fått spill på sig men är still going strong, kvalité!

Jag har själv en pronto - äckligt dyr - men jag är nöjd.

Dator-programvaran är (vad jag vet) tyvärr bara funkis på PC, men jag kör det genom Pralells med gott resultat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 16:59
Ursprungligen av ace4711:

Jag har själv en pronto - äckligt dyr - men jag är nöjd.

12900kr för toppmodellen! Måste vara något helt fantastiskt.

Ursprungligen av ace4711:

Dator-programvaran är (vad jag vet) tyvärr bara funkis på PC, men jag kör det genom Pralells med gott resultat.

Finns en tredjepartsversion vid namn Tonto som funkar på OSX: Tonto
Har inte hunnit pröva den ännu, men hade tänkt att göra det snart.

StevenSteven: Vet inte riktigt vad du är ute efter att få hjälp med men du har väl kollat in Remotecentral?
På denna sida hittar du färdiga profiler, IR-koder, grafik, etc. Med denna sida så blir det mycket enklare att fixa till kontrollen!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 17:39

Logitech Harmony-fjärrarna är smått genialiska, de är enkla att programmera och fungerar bra. Den enklast varianten, 525, har fördelen att den går på vanliga batterier så man slipper ha en ful dockstation på skrivbordet.

Programvaran finns till OS X.

Jag lånar tråden lite.........Söker Prontoscript kunnig som vill extra knäcka i Sthlms omr. Kommer behöva hjäp framöver. Ni kan väl pm:a mig.

Tycker man går i fel riktning med att sätta dit flera knappar på en fjärr, det slutar som LG's till sina moderna TV (10cm bred, 35 hög, 800 knappar).

Jag har skaffat lillebrorsan till den här:
Tillbehör – Fjärrkontroll | Hi-Fi Klubben: SUNWAVE SRC-3060 Fjärrkontroll

Den här ligger på 1000:-, jag gav 500 för min lilla i en kampanj.

Nuförtiden ligger det EN fjärr på soffbordet, inte fem ...

1
Bevaka tråden