Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför 99?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag undrat i flera månader varför sidan heter 99.se.
Det finns säkert en pinsamt enkel förklaring men jag har inte hittat info någonstans. Har googlat om 99 för att hitta förklaringen ➤

*99 är ett palindromtal; blir samma vare sig man läser det framlänges eller baklänges.
*99 är känt för ishockeyentusiaster som Wayne Gretzkys tröjnummer
*99 ingår i namnet på en bil; SAAB´s bilmodell SAAB 99
*Året 99e Kr hände detta: Speglar gjorda av glas övertäckta med ett tennlager ersätter de som har gjorts helt och hållet av metall.
Kushankungen Kanishka, under vars regering kungadömet har nått sin höjdpunkt, skickar en delegation till Rom för att försöka samordna ett överraskningsanfall mot Parterriket.
*99.se startade inte 1999 och Björnström är inte född 1999.
*Om man kollar på http://99ord.se/kan man lära sig något nytt varje dag.
*9:e bokstaven är i så det blir ii. InternetInformation ?

Fler än jag som inte vet och vill gissa ?
Ni som vet kan väl vänta med svaret, tack !

"Ni som vet kan väl vänta med svaret, tack!"

Oj då jag råkade avslöja allt men drog tillbaka vad alla väl vet ??

Jag har ingen aning

Här i gbg-trakten brukar vi säga att Stocholmare är 99:or - de är inte riktigt 100.

Men så kan det ju inte va?

Jag vet! Jag vet!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-19 19:29

Jag är rätt nyfiken jag med nu när ni säger det

En ledtråd ?
Fast inte för lätt...
Har det något med datorer att göra...

Nej, det har inte något med datorer att göra, utan det syftar på diskussionerna på forumet.

Om nu det gjorde dig klokare.

Inte ett dugg.
99.se kan ge svar på frågor till 99 % ?

Inte mer spännande än så ?
Själv gillar jag bäst förklaringen att det är de nionde bokstäverna,
dvs ii. Internet Intelligence

Ursprungligen av ztaafen:

Nej, det har inte något med datorer att göra, utan det syftar på diskussionerna på forumet.

Om nu det gjorde dig klokare.

Njae, det kan man nog tvista om. Det handlar ju till viss del om dator.

Skrev in 99 på Apple. Fick fram:
99 ljud- och 99 videospår med stöd för nästlade spår
Upp till 99 ljudspår per sekvens
osv

Fler ledtrådar ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-20 12:19

Det handlar om att handla om.

"handlar om"...... que¿
Stopp i mitt huvud och då har jag ändå inte intagit några nubbar (gillar inte det alls).

Är 9:orna symboler för personerna så att två 9:or diskuterar ?
Nittionio = ni-to-ni = man ger varandra råd ?

Tycker fortfarande att Internet Intelligence är det bästa. Björnström, du får idén av mig.
Nöjer mig med en lila iPod Shuffle som tack...

Senast redigerat 2008-06-20 14:49

Snarare vad det handlar om.

Det är säkert något i stil med 99% någonting.

99mac borde väl handla till 99% om macdatorer...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-20 14:22

Alla som är på forumet är inte riktigt 100?

Henkebarn har nästan redan sagt det... Så jag stryker större delen av mitt inlägg och hoppas det inte hann gå ut via email.

Martin är på semester, men när han kommer tillbaka skall jag tipsa om denna tråd.

Så 99 står för att det är 1% frågor kring PC och 99% frågor kring Mac.
Säg inte att det var så enkelt:tveksam: ? Och det stämmer ju inte heller. Men det kanske gjorde det vid starten 2001. Gillar korta namn på webbsidor annars.

Inte just 1 % PC, men däremot allt annat. Det började ursprungligen som "99mac.com - 99% mac diskussioner".

Aha !
Som sagt......en lila ▓...... ♫♪

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-20 23:02

Och just du KaRo är ju en av dom som gör ett gott jobb att förgylla och fylla just den där återstående en procenten som inte handlar om mac / musik / osv ...

Tack IngoX för de rara orden !:D
KaRo

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-23 01:34

Det började inte med att de köpte en serverdator, utan man handlade en hyfsad ljudanläggning med en Russound cam66 för att inleda med musik och en skaplig fest. Tyvärr råkade de i yran vända cam66 upp ned. När de fram emot småtimmarna började spåna om vad verksamheten skulle heta läste något ljushuvud på apparaten och hittade 99mac.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-23 08:20

Och så var det ju det här med "professionella Mac användare". (hu för särskrivningen)
99mac var i början endast öppen för proffs och var det var inte tillåtet för amatörer att bli medlemmar - jag var lite rädd för att jag skulle bli avslöjad och utslängd.

Här diskuterar professionella Mac användare allt mellan himmel och jord - 99% Mac förstås

1
Bevaka tråden