Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumets bästa avatar?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet inte om vi vågar diskutera snyggaste/bästa avataren. Kan det vara en känslig fråga som får alla boysen att reagera ?
Nåväl,avatar är från sanskrit: Avatāra. I indisk mytologi betyder det "att stiga ned", dvs en guds nedstigande på jorden och antagande (inkarnation) av kroppslig (oftast mänsklig) gestalt.

De med foto gillar jag bäst. Det blir mest personligt. Örjan Borgströms segelbåt är fin liksom nyulrikas tjej och carrls snygga mönster.
Några har jag svårt att se vad de föreställer; tex axelwadd (svamp, murkla), Febrik (mus på hjul), gunek (vad är det röda) och dar303 (ringklockor). Kanske de är riktigt snygga bara man vet vad de föreställer. Det är faktiskt väldigt många som jag inte ser vad de föreställer.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-06-19 20:24

Jag röstar på henkebarns avatar. Den är liksom svår att glömma vem den tillhör. Som en riktigt bra logga.

Ska inte den vara utom tävlan eftersom den är föööör konstig ?
Hans avatar ser ut som den här smiliesen (smileyn ?) .

skojar henkebarn!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-19 20:39

Bäst är om avataren säger något om människan bakom och inte är bara en ball bild.

Ja, Le. Då ligger väl Taz_1999 och Goflorp bra till ? Har fått för mig att de avatarerna visar deras personlighetsdrag lite. Slå mig inte....O:-)

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-19 21:38
Ursprungligen av KaRo:

Ja, Le. Då ligger väl Taz_1999 och Goflorp bra till ? Har fått för mig att de avatarerna visar deras personlighetsdrag lite. Slå mig inte....O:-)

Jag instämmer - det är den enda tolkning man kan göra.

Ursprungligen av KaRo:

Ja, Le. Då ligger väl Taz_1999 och Goflorp bra till ? Har fått för mig att de avatarerna visar deras personlighetsdrag lite. Slå mig inte....O:-)

Tackar.

Jag samlar faktiskt på slipsar med Taz, har runt 15 stycken och använder dem ofta.

Senast redigerat 2008-06-20 00:06

Angenämt

Jag undrar då hur Baron är som person...

Eller du själv, KaRo

Du vet hur det är henkebarn; det finns inte så mycket kvinnliga hjältinnor/symboler att välja på. Men Pippi Långstrump kombinerat med...någon tuff kvinns. Det var svårt, får nog fundera på det.
Ni killar kan väl välja mellan James Bond, Spiderman, alla Westernhjältar, Tarzan, Elvis och massor med filmhjältar. Lättare för er.

BjörnStröm har kanske inte den bästa Avataren. Dock en stilig sådan, gillar T-shirten, skulle vilja ha en sån.:cool:

Modesty Blaze, Jeanne D'Arc, Anne Frank, Eva Perón (Evita), Aung San Suu Kyi, Super Woman, med flera. Det finns många hjältinnor, KaRo. Både riktiga och fiktiva!

Men jag håller med om att de väldigt sällan är på tapeten, till skillnad från de manliga.

Och jag skulle också uppskatta en 99-t-shirt. Hur får jag tag på en?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-19 21:33

Lara Croft

Själv tycker jag ju att min är häftigast eftersom Smashing Pumpkins är bra. En bieffekt är att folk börjat citera mig som "zero" istället för mitt användarnamn "mbp".

Man skulle kunna göra en egen T-Shirt där det står 99.se på:
Designer - Trycka och designa T-shirts online : Spreadshirt

Men det kanske är lite dumt?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-19 22:26

Jag mixar ihop Le och Baron hela tiden, vet inte varför

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-19 22:45
Ursprungligen av Jetwash:

Jag mixar ihop Le och Baron hela tiden, vet inte varför

Själsbröder.

Min egen är den galne vetenskapsmannen Rotwang från Fritz langs stumfilm Metropolis.... underbar film..

Sedan har jag en annan i Second Life, där kan vi snacka Avatarer....

Fast KaRo, psykoanalysera inte min brutta Nishi i Second Life för mkt. Det var bara så att vara KILLE i SL var så himla tråkigt, bara mossiga T-Shirts och jeans för hala pengen. Som tjej fanns det tusentals FLER kombinationer.
Och JA, jag har översta byrålådan utdragen i byrån ENBART för att det retar feminister och glädjer 14-åriga grabbar i SL

Goflorp:
Jag tror inte du är som en galen vetenskapsman men kanske lite....färgstark och klurig.
Internet är till för lek också så varför inte välja inte häftig avatar när man nu får chansen. Med byrålåda menar du boobs, tuttisar, va ?

henkebarn:
Baron tror jag är som James Bond kombinerat med Edvard Persson.

jepp, Nishi ligger inne med en stadig F...

  • Medlem
  • 2008-06-20 17:11

Jag måste säga att Le har en fin avatar. En annan gammal klassiker är thevils förra avatar, liksom Johan Gunverts nuvarande.

Jag gillar Baron's avatar

  • Medlem
  • 2008-06-23 23:57
Ursprungligen av ru4real?:

Jag gillar Baron's avatar

Det gör jag med. Detta är min första även om jag experimenterade med några andra ett tag.

Jag har haft min apfula avatar i fem år och tänker inte byta.

Kan det inte bli en omrösting om vem som har bäst Avatar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-23 22:20

jag som bytt precis, från en väggmålning i Caracas till denna

"Kan det inte bli en omrösting om vem som har bäst Avatar?!
Jo, JohnieWebDesign det var ju liksom tanken men vi har väl bara kommit fram till olika sätt att bedöma avatarer. Kanske man får dela upp det i tex den snyggast (webdesignmässigt) och den som bäst matchar personen bakom (så långt vi nu vet det) ?

Jag tycker att en sådan omröstning ska behandla helhetsintrycket.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-23 23:48

Jag har retucherat bort Peter Sipen på min HAHAH

Min avatar har blivit snodd av Telenor och används nu i en av deras reklamer.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-24 10:14

Jag har mig själv, så då vet ni hur jag ser ut iaf.

Bevaka tråden