Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt otroligt!!! Vin en Mac, jo visst... SKRÄMMANDE!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltid innan jag stänger ner Firefox gör jag en snabb [cmd][<>] för att se om jag har andra fönster öppna som jag inte vill missa och jag märkte att av någon anledning hade detta dykt upp:

Vinn denna Mac Pac!

och jag tänkte att det kan kanske vara av intresse. Finns det en liten chans så är det ju ändå en chans, fast jag brukar aldrig anmäla mej till sådana här grejer.

Jag missuppfatade det hela lite (trodde det gick att anmäla någon annans telefonnummer), men är ändå förbluffad över sättet det hela görs på. Jag tror det var att det var Apple grejer som erbjöds på ett sånt här sätt som fick mej att se rött...

Ursprungligen av Kajan:

Ja deras svar låter jävligt skumt men jag testade att bara skriva in ett "random" mobilnummer. Och då kom där upp att man måste sms in "OK" till telefonnr 72077 från det telefonnr som angivits. Så det går inte att "sätta dit" nån annan utan deras medgivande.

Sen vad där står i det meddelande som kanske skickas ut till den telefonen som man måste svara OK på vet jag inte.

Eller om det skickas ut nått överhuvudtaget.

Ber om ursäkt för att jag tog upp ämnet som katastrofalt när det egentligen inte var det, fast jag tycker ändå det hela är ganska korkat...

Hur mycket kostar "STOP" SMSet måntro ?!...

Senast redigerat 2008-06-19 19:16
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-19 18:44

Ja deras svar låter jävligt skumt men jag testade att bara skriva in ett "random" mobilnummer. Och då kom där upp att man måste sms in "OK" till telefonnr 72077 från det telefonnr som angivits. Så det går inte att "sätta dit" nån annan utan deras medgivande.

Sen vad där står i det meddelande som kanske skickas ut till den telefonen som man måste svara OK på vet jag inte.

Eller om det skickas ut nått överhuvudtaget.

Hade väl vart alldeles för många surmagar som hade satt dit sina ex annars va....

Men undrar ändå om inte Jamba är värre.
Ungarna tror de köpen en Ringsignal, de köper en prenumeration som kostar lika mkt i månaden... Mamma/Pappa måste då
1) Få reda på det hela
2) Avbryta det hela med SMS:a "STOP" eller ngt sånt till ett visst nummer.

Senast redigerat 2008-06-19 19:06

Jamba är inte värre..dom är värst !
Hittade en bild som jag ville ha och sedan började konstigheterna. Fick säga till två ggr innan dom slutade att belasta mitt konto. Tror dom har något inbyggt fel som gör att man måste klicka två ggr innan det fungerar. Det gör att de drar samma kostnad två gånger. Verkligen rufflartakter, dom borde bannlysas.

Kör safari med en riktigt nice adblock, så tyvärr kan jag inte se länken xD

Meddelande: safariadblock:block

Synd om vissa ungdomar med Jamba ja, själv ser man ju att det står att man binder sig på ett abonnemang i det finstilta lilla texten där nere. Dock förstår jag inte vitsen med att köpa det bara, mesta kan man ju bara hitta på nätet gratis. Tex mobile9 Bara rösten i reklamen får mig att avstå ännu mer. Välj den coola bäbisen eller den feta katten.

1
Bevaka tråden