Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WD My Book Studio Edition, fråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-17 20:19

Tja!
Var idag och införskaffade en WD My Book Studio Edition.
Helnöjd såhär långt. Men bruksanvisningen lämnar ju lite i övrigt att önska! Har inte riktigt förstått när disken går i vila, och hur man ser att den är i vila. Ska man bara låta den vara i vila eller ska man stänga av den efter att man använt den för att spara ström/livslängd på disken? Hur många watt drar den i vila?

  • Medlem
  • 2008-06-18 18:21

Ingen som vet?

Ursprungligen av Dalle:

Tja!
Var idag och införskaffade en WD My Book Studio Edition.
Helnöjd såhär långt. Men bruksanvisningen lämnar ju lite i övrigt att önska! Har inte riktigt förstått när disken går i vila, och hur man ser att den är i vila. Ska man bara låta den vara i vila eller ska man stänga av den efter att man använt den för att spara ström/livslängd på disken? Hur många watt drar den i vila?

Jag har en likadan sedan några månader. Så vitt jag förstår går den i vila när du inte haft någon datatrafik till eller från disken på ett par minuter. Vet inte om man kan ställa in det, har inte haft behovet. Har heller ingen aning om vad den drar. Jag brukar mata ut den, då drar den iaf ingenting :).

Min disk beter sig på följande sätt:
Sökning: led-randen blinkar upp och ner
Aktiv: En liten del av randen lyser (visar på hur mycket plats kvar man har)
Mata ut: Blinkar i "vågor" över hela randen.
Inaktiv: randen släckt.

/Svante

Ursprungligen av whitewhale:

Min disk beter sig på följande sätt:
Sökning: led-randen blinkar upp och ner
Aktiv: En liten del av randen lyser (visar på hur mycket plats kvar man har)
Mata ut: Blinkar i "vågor" över hela randen.
Inaktiv: randen släckt.

/Svante

Min disk beter sig så, fast när den är i vila så blinkar hela randen med några sekunders mellanrum. När den är avstängd så blinkar den likadant fast det är ytterliggare ett 10-tal sekunder mellan blinkningarna.

Det är en formedabel hårddisk på så sätt att när man väl kopplat in den behöver man inte brys sig om den om man inte vill. Den startar och stänger av sig med datorn.

1
Bevaka tråden