Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 3.0 nu i skarp version

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns för nedladdning här:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/?p=downloadday

Mozillafolket gör ett försök att komma in i Guinnes rekordbok med flest nedladdningar inom ett dygn. Vill du vara med så sätt igång!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-18 08:42

Men börja inte före 19.00 för att vara med i rekordförsöket.

Klockan 19:00 igår, svensk tid, var det väl ändå som var startskottet?!

Hur som helst, mina första intryck är bra. Allt som bör fungera verkar göra det, Handelsbanken med certifikat osv. Tyvärr tycker jag väl att det nya standardtemat för OS X är fult som stryk, men det går ju som tur är att åtgärda.

Man kan ju alltid tjuvstarta nu på jobbet och ladda hem den efter 19 hemma

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-18 09:14

Ingen aning om det var i går eller är i dag, det kanske var i går.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-18 09:25

Idag. Nu. Innan 19, typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 09:28

Började 19 igår och avslutas 19 idag... så börja före 19 istället.
Själv står jag för två nedladdningar, en hemma och en på jobbet.

Har hämtat till två laptops och två stationära här

Räknaren snart uppe i 5 miljoner downloads. Trevligt! Tror ni den går över 10milj?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-18 10:50

Jag tror det stannar på runt 8-9 miljoner. Jag vet inte vad förra rekordet var men kanske 4-5 miljoner?

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-18 10:55

Sådär nu har jag också tankat ner till ett par datorer, den är ju bra mycket snabbare än den gamla versionen jag hade i jobb-peezeen, hoppas bara att den är stabilare också. Macversionen testar jag ikväll

Jag har kört Firefox 3 sedan beta 1 och ersatt Firefox 2 när beta 5 kom ut. Under hela tiden har det varit stora framsteg i stabilitet, minnesanvändning och hastighet på renderingen, förbättrande mellan varje beta och slutligen release candidate. Där det kraschade och hängde sig ofta i beta 4, händer nu ingenting sedan RC2. FF3 älskar fortfarande minne, men inte alls i samma galna usträckning som FF2, så jag är mer än nöjd.

Var ett helsicke att koma fram tid nerladdningssidan igår kväll. Fick vänta nån timme innan det ens gick att knö sig in genom dörren, så att säga. Men när allt var färdigt och klart, satt man där med den slutgiltiga 3.0 och märkte minimal skillnad från RC3. Inget fel än så länge, bara flyt och stabilitet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-18 13:37

Det går undan på min Macbook, det må jag säga! Och "The Awesome Bar" är ju helt underbar när man väl vant sig och fattar hur den fungerar. Lite som att skriva på en iPhone, med andra ord.

Klart rappare än den tidigare

Exakt. Rappare som Run DMC.

Jag testade olika läsare på min PC.
Firefox 3 och Opera 9.5 tog ungefär lika mycket minne, Firefox tog dock minst. Safari 3 (Windows) tog något mindre än Internet explorer som tog mest.

(Jag testade 99.se i alla läsarna)

28 min kvar att få 500.000 nerladdningar om de ska klara 8milj

Problem jag upplever är att man inte kan kolla in fotosidor gjorda i iWeb (http://henkeblomqvist.se/fotografier till exempel) och att tab beter sig konstigt ibland.

Men annars är det väl bra. Fast jag skulle uppskatta om någon kunde tipsa mig om hur jag ändrar snabbkommandot för att byta flik. Vill ha det som i Safari!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-18 19:35
Ursprungligen av henkebarn:

Problem jag upplever är att man inte kan kolla in fotosidor gjorda i iWeb (http://henkeblomqvist.se/fotografier till exempel) och att tab beter sig konstigt ibland.

Jag har samma problem.
Några rollbilder
Vad kan det bero på?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-19 15:09
Ursprungligen av gunek:

Jag har samma problem.
Några rollbilder
Vad kan det bero på?

Frågan är om man vågar köra denna eller om man skall vänta på en iWeb uppdatering:
Fix iWeb and Firefox 3 1.0 - MacUpdate

Samma hos mig på mina sidor. Mozilla som glömt fixa i v.3 kanske? Funkade ju i firefox 2...

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-19 00:46

Någon som vet hur man kan göra så att man kan se PDF:er direkt i Firefox utan att behöva ladda ner, precis som det funkar i Safari? Jag har laddat ner någon plugin men fortfarande laddas PDF:en ner innan den visas. Jag vill inte det då jag kollar på många PDF:er online!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 01:14
Ursprungligen av MacBro:

Någon som vet hur man kan göra så att man kan se PDF:er direkt i Firefox utan att behöva ladda ner, precis som det funkar i Safari? Jag har laddat ner någon plugin men fortfarande laddas PDF:en ner innan den visas. Jag vill inte det då jag kollar på många PDF:er online!

Prova med Schuberts PDF plugin.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-19 02:07

Buggar?

Någon som hittat några buggar än, jag har inte en laddat ner den körde beta rc3 på jobbet men den var inte bra.

//Johan

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-19 12:03
Ursprungligen av Robo-X:

Prova med Schuberts PDF plugin.

//Rob

Tack, men det funkade inte som jag ville. Finns det inget annat sätt att se PFD:er direkt i Firefox utan att ladda ner?

Ursprungligen av MacBro:

Tack, men det funkade inte som jag ville. Finns det inget annat sätt att se PFD:er direkt i Firefox utan att ladda ner?

firefox-mac-pdf - Google Code

Ursprungligen av MacBro:

Tack, men det funkade inte som jag ville. Finns det inget annat sätt att se PFD:er direkt i Firefox utan att ladda ner?

Nytt tillägg till Firefox 3 ger bättre stöd för pdf - MacWorld

Kom idag. kolla denna instick.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 17:41

Kan bekräfta att det fungerar rätt bra. Har nu plockat ner några PDF och dom visades direkt i FF3 utan att ladda ner dom först. Schuberts PDF plugin verkar inte fungera i Leopard.

//Rob

Jag har börjat älska firefox igen. Gick över till safari 3 efter att ha varit firefoxanvändare, men nu är jag tillbaka igen.
Upptäcker dock en del skumma saker då och då.

T.ex. så kan jag inte redigera inlägg i efterhand via firefox. Jag får upp redigera-rutan men det händer inte så mkt när jag trycker spara.

Någon annan som upplever detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 10:41
Ursprungligen av Andreas Th:

Jag har börjat älska firefox igen. Gick över till safari 3 efter att ha varit firefoxanvändare, men nu är jag tillbaka igen.
Upptäcker dock en del skumma saker då och då.

T.ex. så kan jag inte redigera inlägg i efterhand via firefox. Jag får upp redigera-rutan men det händer inte så mkt när jag trycker spara.

Någon annan som upplever detta?

Det har alltid varit så på 99.se. Man måste välja advanced för att det ska fungera. Gäller för övrigt Safari också.

//Rob

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-19 11:09
Bevaka tråden