Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppstart + sömn med Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. jag kör en macbook pro intel 2.2 core 2 duo med 2 gb minne och OSX 10.5.3 och har seriösa problem som jag hoppas att någon kan hitta en rätsida på.

Det första och mest störande problemet är att när jag ska starta datorn tar det flera minuter innan man kan göra något. Efter äppleskärmen och laddningsindikatorn fastnar den på en typ grå skärm i 2-3 minuter innan man kommer in i OSX.

Det andra problemet är att när den hamnar i viloläge fryser hela datorn och går inte att väcka oavsett vad man gör. statuslampan lyser även med stadigt vitt sken istället för att "andas"

det tredje problemet jag har är när jag försöker kolla loggfiler i systeminformationen. så fort jag klickar på loggar får datorn kernel panic och jag måste starta om.

jag har försökt alla lösningar som råddes i manualen till datorn; dvs. zappa PRAM, återställa strömhanteraren genom att ta ut batteri och hålla ner on-knappen i 5 sek, starta upp i säkert läge (då kunde jag kolla loggfilerna utan kernel paniken). jag har till och med gjort en ominstallation och formation av datorn för att se om det skulle hjälpa, men utan att lyckas.

någon som vill hjälpa en stackare med en allt annat än optimal macbook pro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 05:20

Om du haft de här problemen sedan du köpte datorn borde du nog ringa till Apple..
Annar vet jag inte, jag kan inte Mac så bra, men det borde finnas någon info i logg-filerna om något gått väldigt fel. Hårdvarumässigt kan man tänka sig att hårddisken krånglar.. Någon mer erfaren har förhoppningsvis bättre svar..

de har inte funnits sedan start utan allt hände för cirka en månad sedan. innan uppgraderingen till 10.5.3 kom ut.

börja iaf med att starta den med systemskivan och kör hardware test. Kan vara dåligt minne t ex.

det har jag gjort. körde en utökad sökning som tog över en timme och den hittade inga fel. jag är helt lost.

Apple Hardware Test är inte lika bra som t.ex. TechTool Pro som är min favorit.

Hjälper iof inte ditt problem nu men värt att nämna.

Har du ominstallerat och sedan INTE uppdaterat ? Någon skillnad ?

Provat ta ut minnet ur den i omgångar ? Om du uppgraderat minnet så sätt i de futtiga originalminnena och prova.

Kört minnestest?

Inget USB-gunk som drar för mkt ström ?

1
Bevaka tråden