Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger går inte installera om

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 17:12

Kan inte installera om Tiger. Får ett felmeddelande om att programmet inte går att installera på skivan/datorn.

Har det fungerat att installera från den skivan på den datorn tidigare?

Eller är det en skiva från en annan dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 16:34

Detta en skiva från en annan dator.
Anledningen att jag vill installera om är att jag har upprepat krångel med datorn, fick därför rådet att installera om os x. Men nu går inte det heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 16:39

Skivorna som följer med resp. dator fungerar bara till resp. model.

Yes!!

Vilket skämt, vad gör man om man 3 år senare vill ominstallera OSX på en av sina macar?
Jag har haft 4 olika macar sista 3 åren. Känns sjukt omständigt att ha 5 uppsätttningar OSX-skivor liggande tillgängligt.

Vad kan man göra om man har sumpat sina originalskivor till en av sina datorer??

Skämt?! Varför ska man inte kunna hålla reda på sina skivor ?

Dessutom så står det på skivorna vilken Mac de är till.

Du köpte licensen att använda de skivorna när du köpte den datorn de hör till och inte någon annan dator. Att Apple låser dem till en speciell modell är också ett bra sätt att se till så rätt mjukvara finns på skivorna, då alla Mac datorer kräver olika mjukvara.

Prova att trycka på anpassa och välj arkivera system ( heter inte riktigt så) men du förstår vad jag menar när du hittar ditt

1
Bevaka tråden