Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänger Macen av sig i Viloläge?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om ens Mac verkligen stänger ner sig helt i Viloläge på grund av att nu när det åskat idag och jag behövt stänga av datorn tänkte jag testa viloläget. Då jag har använt viloläget innan trodde jag att den stängde av sig helt, som den gjorde på min gamla PC. Det verkar dock som att den fortfarande använder strömmen då efter jag kopplat ut elkabeln när Macen var i viloläge och sen kopplade in den igen så startar den inte upp ur viloläget utan den startar ur det vanliga läget.

Något ni har kunskap om här?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-16 22:31

Tar batteriet slut under tiden som den är i vila så kommer den att stänga av sig själv i god tid innan batteriet är helt slut. Nästa gång så måste du trycka på startknappen.

Jo jag har en iMac, men efter jag dragit ut och in sladden ur vägguttaget så vill den inte starta upp från viloläget utan den startar om helt från början. På mina PC datorer (stationära och laptops) så sparar den allting jag gör på datorn, sen kan jag tex flytta den och sen koppla in den igen och fortsätta arbeta med vad jag gjorde.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2008-06-17 01:33

Det vanliga viloläget innebär inte så "djup" sömn som du efterfrågar. Datorn behöver fortfarande ström. En bärbar dator klarar sig länge på sitt batteri, men en iMac behöver vara inkopplad. Det finns ett djupare viloläge, men då tar det också betydligt längre tid för datorn att vakna upp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-17 09:15

Det som motsvarar Viloläge i Windowsvärlden heter Vänteläge, och i Windows har som sagt Viloläge en "djupare innebörd"

1
Bevaka tråden