Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD vill inte visa temabilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-02-14 23:28

När jag skall göra klart filmer i idvd så funkar allt utom att bakgrundsbilderna i de teman som finns blir svartbild istället. Texten finns och allt funkar men det är ju inte så kul. Det hjälper inte heller att lägga in en egen bild. Svart blir det iallafall. På något sätt verkar idvd inte hitta sina egna bibliotek. Jag har inte längre kvar temat från äldre idvd heller. det är version 5.1

Någon som har en lösning? (att uppd. behörigheterna hjälper inte.)

Har samma problem med version 7. Fast jag ser inte något, ingen text, ingen bild/animationer men jag hör däremot musiken.

Någon som har lust att hjälpa mig med mitt problem ovan, kan försöka att beskriva det lite närmare.

Jag startar ett MagicDVD projekt, väljer vilka filmer som ska finnas på DVDn, väljer musik, bilder m.m. och så väljer jag ett tema (tror jag, om man inte behöver göra något mer än att markera det).

Jag trycker sedan förhandsvisa och iDVD's förhandsvisning startar, musiken kommer igång (den som hör ihop med temat jag valt) men jag ser inget tema, det är helt svart i 16:9-bilden (bildrutan i iDVD)

Har testat att installera om osv. inget funkar?

1
Bevaka tråden