Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontrollera/styra en kamera via USB med windowsbaserad drivrutin

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-08 22:26

Hej!
Jag har en kamera med drivrutin för windows som jag kan styra med en PC via USB. Kommer detta att fungera på min Mac via USB om jag installerar Windows? Dvs klarar ett windows OS på Mac:en av att kommunicera extern till en enhet som endast är gjord/avsedd för PC?

Tacksam för återmatning/Classe

Installerar du Windows bör det fungera, antingen i genom BootCamp eller VMware/Parallels.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-16 19:18

Absolut. Du har fullt stöd för USB "direkt" i windows utan att mac'en kan göra något åt detta. Detta fäller framförallt bootcamp. Kör du VMWare etc. så har dom haft vissa problem med vissa USB enheter, det är dock inget problem med macen utan med mjukvaran i VMWare exempelvis,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 20:39

Classe,

Det underlättar för oss andra om du specificerar vilken kamera som avses…;)

- Torkel

  • Oregistrerad
  • 2008-06-16 23:18
Ursprungligen av Torkel:

Classe,

Det underlättar för oss andra om du specificerar vilken kamera som avses…;)

- Torkel

Nej det har faktiskt inte något som helst betydelse. Eller har vi bättre kunskap av vad som fungerar i windows, med drivrutiner som medföljer kameran än tillverkaren har - det tror inte jag iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 23:25
Ursprungligen av studiox:

Nej det har faktiskt inte något som helst betydelse. Eller har vi bättre kunskap av vad som fungerar i windows, med drivrutiner som medföljer kameran än tillverkaren har - det tror inte jag iaf.

studiox,

Värst vad du "hugger" då…:tveksam:

Kanske någon annan här på 99.se har fått en likadan kamera att fungera i Windows på en Mac…eller kanske stött på problem som de kanske funnit en lösning på…

Således,

Classe, vad är det för kamera du har?

- Torkel

1
Bevaka tråden