Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K fungerar inte på tangentbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vad gör man när bokstaven k inte fungerar på tangentbordet?? Alla andra funkar, men det är lite irriterande att ha med sej ett extra tangentbord till en bärbar dator.... Kan man göra något åt det eller måste jag skrota hela datorn?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-16 11:39

En tanke är ju du skulle kunna lämna in den och få den reparerad. Visst låter det galet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-16 11:47
Ursprungligen av Mija:

En tanke är ju du skulle kunna lämna in den och få den reparerad. Visst låter det galet.

ja, felsökning, reparationstid och reservdelar skulle ju kunna hamna under nypriset på en burk. troligt är det ju inte men har man tur och hittar en polsk reparatör med filipinska piratkopierade reservdelar så skulle det kunna gå på så lite som 8000:-. men då ska man ha en jävla tur...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-16 12:07

Tangenbordet kostar inte 8000 kronor. Och det är ju inte troligt att logikkortet skulle vara trasigt eftersom alla andra knappar fungerar.

Funkar det med ett externt tangentbord... gör det det så borde kortet vara helt. Ett nytt tangentbord för en bärbara är inte hutlöst dyrt och den flinke kan byta det själv med rätta skruvmejslar och en bra manual om hur man gör finns på nätet. Jag har bytt ut mitt på en 15" PB som hade japanskt tangentbord... tog väl max 40 minuter. Jag hade aldrig tidigare gjort sådant och jag lyckades med att få nästan allt ihopskruvat, missade 2 skruvar så några tangenter glappar pyttelite.

Japp, det funkar med ett externt tangentbord, Sen var det det där med rätta skruvmejslar, manual och flink........

1
Bevaka tråden