Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se ökar till 600.000 sidor på Google

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jobbat med optimering av 99.se och nu börjar det ge resultat på Google - under den senaste veckan har antalet indexerade sidor ökat från cirka 300.000 till 602.000st vid min senaste koll. WebMaster Tools visar:

Statistik om webbplatskartan:
Summa webbadresser: 1701007
Indexerade webbadresser: 512287

Google är dessutom väldigt snabba med att indexera nya trådar. Testa googla en ny diskussionstråd och se hur lång fördröjningen är!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-14 00:10

/ni är djävligt duktiga tycker en användare (jag)

Antal indexerade sidor är ju alltid bra, steg två är att dom också ska ranka högt
All heder åt ditt optimeringsarbete Björnström, men satsa på "tyngre sökord" än forumtrådar.

Att ranka högt på "Jag vill köpa en imac, vilken modell ska jag köpa" är rätt så enkelt. Om man t.ex. jämför det med "köpa imac" osv.

Blev tvungen att kolla erat resultat på "köpa imac" när jag ändå tog det som exempel
Där smiskade macworld er

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-16 10:18
Ursprungligen av godpuppet:

Blev tvungen att kolla erat resultat på "köpa imac" när jag ändå tog det som exempel
Där smiskade macworld er

Det är till stor del vi medlemmars fel som skriver dåligt utformade rubriker.

Ursprungligen av Jogin:

Det är till stor del vi medlemmars fel som skriver dåligt utformade rubriker.

...och det är därför jag sitter och redigerar rubriker

Även om optimeringen kan bli bättre har vi ungefär 250.000 besök från Google i månaden - undrar hur mycket vi kan få med rätt sökord som diskuteras ovan?

Förvisso. Men det jag menar (jobbar med optimering) är att jag hellre ser en slags produktsida för när man t.ex. klickar in på "köpa iMac" på google. En Forumtråd kan bara lika ospecifik som väldigt specifik. Det finns ju också ett starkt mål på 99.se om man ser till intäkter. (annonsering).

Därav skulle det skapa mer relevans att öppna upp en "vanlig" sida för just en köpguide, som 99.se skribenterna kokar ihop själva. Forumtrådarna kommer man i sånt fall ändå leta upp sen.

Ursprungligen av godpuppet:

Förvisso. Men det jag menar (jobbar med optimering) är att jag hellre ser en slags produktsida för när man t.ex. klickar in på "köpa iMac" på google. En Forumtråd kan bara lika ospecifik som väldigt specifik. Det finns ju också ett starkt mål på 99.se om man ser till intäkter. (annonsering).

Därav skulle det skapa mer relevans att öppna upp en "vanlig" sida för just en köpguide, som 99.se skribenterna kokar ihop själva. Forumtrådarna kommer man i sånt fall ändå leta upp sen.

Du tänker rätt. Vi borde ha lite guidesidor helt enkelt!

Ursprungligen av Björnström:

Du tänker rätt. Vi borde ha lite guidesidor helt enkelt!

Absolut, hårtoptimera en statisk guidesida. Då kan jag sätta min iPod på att trafiken går från 250 000 till något som börjar med 3 eller 4 i början. Aviseringsfrekvensen kan tyvärr bli väldigt hög på just forumtrådar. Om jag googlar "köpa imac", så vill jag ändå på ett eller annat sätt KÖPA en iMac. Om det sen är idag eller nästa månad är oviktigt. Ramlar jag då in på en forumtråd som nämner helt andra aspekter är att just köpa något, så tappar jag som ny besökare intresset.

Som jag sa tidigare. Först vill man hitta produkten, sen ger man sig in i forumträsket

Obervera att min iPod är mitt liv. Efter MBP...

Och nu är vi uppe i 750.000 sidor

Statistik för webbplatskarta
Summa webbadresser: 1718669
Indexerade webbadresser: 744920

1
Bevaka tråden