Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägg till program i 'Öppna Med'?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur jag kan lägga till program i 'Öppna Med' listan?
Jag vill inte ha det som ett (förval). Utan bara ha möjligheten att välja programet i listan.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-15 14:45

Hur då lägga till?
Listan visar de program du har installerat och det är de som du kan välja.

  • Medlem
  • 2008-06-15 15:58

macosxhints.com - Remove excess 'Open with...' contextual menu entries

Det beskriver visserligen det omvända, men det borde inte vara å svårt att pilla dit några extraprogram enligt samma princip.

Hittade inte hur.
Men en annan sak dök upp. I finder när jag har markerat en fil, kan jag få fram 'Höger-klicks menyn' med ett tangentkommando?

Det här är inte ett direkt svar på din fråga, men kanske en lösning på ditt problem. Jag tycker du ska ta en titt på Quicksilver, som kan göra allt det du frågar om och mycket, mycket mer.

Ok tack, ska kolla upp quicksilver!

Det finns ett program som heter "ServiceScrubber", som låter en rensa upp i de här listorna på ett bra sätt. Tyvärr pekades just detta program (med rätt eller orätt" ut som en anledning till krångel i Leopard, speciellt när Mail tappade lösenorden hela tiden.

Nu efter 10.5.3 och med en nygjord skivklon i skåpet, kunde man möjligen försöka prova det igen, för det gjorde faktiskt stor nytta.

Jag tror det gjorde ungefär det som Barons Macosxhint-tips går ut på, så om det är sant att det ställer till i Leopard, så borde det tipset vara lika illa.

1
Bevaka tråden