Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli av med extra ikoner på menyraden?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-23 19:51

Jag har två ikoner i min menyrad som jag gärna skulle vilja bli av med - den ena är .Mac-sync (har inte .Mac), den andra är en skriptmeny (som jag inte vet hur den kom dit ens).
Såhär ser det ut:

Jag kör leopard, uppdaterad och så.
Hur blir jag av med ikonerna? :/

an svara för den ena som är isyncs ikon..starta isync och bocka av "visa status i menyraden" så försvinner den

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-23 20:04

Nu har jag inte Leopard, så en viss reservation för att det skiljer sig från Tiger gäller.

Skriptmenyn aktiveras med programmet AppleScript-verktyg som finns i /Program/AppleScript/

Men det enklaste sättet att bli av med ikoner i menyraden är nog att hålla ner -tangenten och dra bort ikonen med musen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-23 20:04

testa håll nere äpplet och dra bort ikonen

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-23 20:31

 + musklick fungerade eminent!

Tack!

Hoppar in i tråden o frågar:
Jag har flyttat mitt användarkonto till en extradator utan blåtand och airport. Hur kan jag få bort dessa ikoner från menyraden?

Ursprungligen av Code Red:

Hoppar in i tråden o frågar:
Jag har flyttat mitt användarkonto till en extradator utan blåtand och airport. Hur kan jag få bort dessa ikoner från menyraden?

Och du har provat tipset ovan, dvs att hålla nere CMD och dra bort ikonen från menyraden?

Ahh läste inte så noga. Trodde det var något specifikt för script-ikonen.

1
Bevaka tråden