Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 Airportdiskar i samma Airport?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att koppla ihop en extra hdd med den redan befintliga som är ansluten till Airport Extreme så att det på så sätt dyker upp två stycken i Finder? Jag har en Mybook kopplad med USB 2.0 till AP nu men även en Minimax som jag försöker ansluta via firewire till Mybooken. Denna tänkte jag då använda som Timemachine disk, men den dyker inte upp i varken finder eller under Airportverktyget.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-14 00:49

Du kan använda en USB hub om du vill köra med upp till 4 diskar.

Det fungerar alltså inte utan extratillbehör?

Hur skulle det gå till? Det finns ju bara 1 USB-port. Man kan inte göra med USB som man kan med Firewire, dvs koppla i kedja.

Men det är kopplat så här nu. Extreme <--> Mybook med USB 2.0 sen Mybook <--> iomega med FW. Iomegan dyker dock inte upp som disk varken på skrivbordet eller under Airportdiskar

Ursprungligen av jonmannen:

Men det är kopplat så här nu. Extreme <--> Mybook med USB 2.0 sen Mybook <--> iomega med FW. Iomegan dyker dock inte upp som disk varken på skrivbordet eller under Airportdiskar

Du kan inte använda hårdskivan för att länka över firewire -> usb. Som sagts tidigare i tråden behöver du en usb hub så du kan koppla in båda hårdskivorna med usb.

fick en artikel av apple care för ett tag sedan, man kan faktist koppla upp till 36 externa hdds till AE. jag har bara testat med tre och en skrivare, det fungerar alltid felfritt.

Men det är med hub då alltså?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-16 17:59
Ursprungligen av jonmannen:

Men det är med hub då alltså?

Yup. Men en USB hub kostar 50-100 kr hos Kjell & Co eller Clas Ohlsson.

Ok ja det är ju överenskommligt. Huben blir inte en flaskhals då?

1
Bevaka tråden