Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples "nya" reklam på 99.se

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser att Apple har ny reklam här på 99.se.

Sen handlat om tillbehör till Mac och iPod.

MEN, den visar bland annat ett armband till den förra generationens iPod Nano och den visar ett "screenshot" från den förra designen på Apples hemsida.

Detta är mycket tråkigt. Varför kan Apple tänka sig att marknadsföra sig själva med gammal reklam och dessutom sätter det 99.se i dålig dager.

Jag gissar att AppleStore (det är inte samma företag - tro det eller ej) tar fram ett par hundra olika banners till den svenska marknaden och vissa banners hänger med längre än andra.

Förstår faktiskt inte hur det sätter "99.se i dålig dager".

Nej, det är ju trots allt inte 99.se som gör själva reklamen. Väljer ni ens ut vilka banners som ska visas?

Ursprungligen av henkebarn:

Nej, det är ju trots allt inte 99.se som gör själva reklamen. Väljer ni ens ut vilka banners som ska visas?

Jag gick in och klickade bort den där gamla bannern så var problemet löst

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-29 00:57

Så dålig var den ändå inte. En liten nostalgitripp är väl aldrig fel.

Jag vill se en banner med reklam för Imac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-29 08:00

En sådan finns redan.

Jag menar originalet, den gamla blå/vita plastburken. Den var fin den

Björnström, är ni nöjda med TradeDoubler som annonsnätverk?

Ursprungligen av Pegges:

Björnström, är ni nöjda med TradeDoubler som annonsnätverk?

Tradedoubler är ju bara mellanhand och egentligen bryr vi nog oss inte så mycket vem som agerar annonsnätverk - det är relationen med AppleStore som är viktig.

Typisk fråga för 99.se/webb/ där vi har ett forum för affiliatenätverk:
Affiliateprogram & annonsering - 99.se

Visst är det härligt med en nostalgitripp!

Men jag vill samtidigt se Apples nya produkter! En gammal iMac eller iPod är inte så lockande. Om jag letar efter en sådan går jag till Blocket, inte Apple Store.

Ett utbyte till reklam för iPhone 3G hade inte varit fel!

När det gäller nya annonselement så är det helt upp till annonsören att bidra med aktivitet. Så 99.se kan inte styra så mkt. Dessutom är tradedoubler världens krångligaste affiliatenätverk. Jag kör både tradedoubler och affiliator, så fort jag vill ändra ngt litet som en annons, så tar det 20 min mindre att ändra ngt i alliliator

1
Bevaka tråden