Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Togu Audio Line U-No-62

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Togu Audio Line har släppt U-No-62

U-No-62 är förbättrad version av hans tidigare U-No-60.

Förbättringar i U-No-62

  • More accurate filter sound.

  • More overtones in the oscillators.

  • Faster LFO rate (0.1-30HZ).

  • A lot faster envelopes.

  • Audio Unit available.

  • Presets are not compatible with U-No-60 Presets.

U-No-62 är gratis och finns som AU/VSTi till OS X och VSTi till Windows.

För mer information besök Togu Audio Line.

Najs!

Stort tack för nyhetsgrävet katz! Denna används i stort sett i varje låt som görs...

  • Medlem
  • 2008-05-26 16:54

fint!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-05-27 15:13

oj oj!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 21:38

Tycker att den får mer och mer "själ" för varje uppdatering, återstår att se hur mycket jag använder den i mina produktioner men har redan använt U-NO 60 i en låt där originalljudet spelades på min Juno-106.

OMG!!! LOLZORZ!

Herrreguu vikken fantastisk.Inte bara för att vara gratis. Takk Katzy!

Men jag undrar en sak. ML och G-ML - vad gör dom? Kan inte lista ut vad det står för.
(Kunde jag visst det. Midi Lern! D'oh!)

Senast redigerat 2008-05-27 23:13
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 18:39

Nån mer som upplevt att den tappar stämningen? Jag kör Live 7.0.1, kanske dags att uppdatera iofs... Men det joxigaste är att den har stämt ur sig för mycket, "tune" på max är ändå en halvton under "rätt". Märkligt...

Ursprungligen av SAFE1978:

Nån mer som upplevt att den tappar stämningen?

Har inte använt den själv, men det släpptes en uppdatering 3:e juni (1.0.1) med fixar för just detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-06 12:07

JävelPersson: Aha, tackar för tipset!

Den här pluggen är faktiskt en stor favorit. Jag är ett stort Juno-fan och den här används väldigt väldigt ofta. Låter oftast tillräckligt bra att för att jag inte ska orka spela in det med 106:an i stället.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-11 22:58

Fast blev rätt förvånad. Försökte göra ett ljud från min Juno-106:a på U-NO 62:an häromkvällen och fick det inte alls att låta likt. När man blandar triangel och fyrkantvågen blir triangeln mer som en slags överton än som den låter på den riktiga maskinen. Kom mycket närmare originalljudet med en välrattad Synth1 + TAL-CHORUS-60 istället. Visst kan U-NO60/62 låta fint men det låter kanske mer Juno-60 än 106?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-11 23:07

Kan bjuda på ett ljudklipp också - Juno-106 vs Synth1 + TAL-CHORUS-60: mp3-klipp

Hmm ja, det var onekligen väldigt nära du kommit med Synth1:an. Bra jobbat. Och ja, det är nog sant att TAL:en kanske känns lite mer Juno 6/60 i sina bästa stunder.

Tips: Om ni som jag hade problem med stämning så finns det en ny version uppe sedan några dagar.

Mycket trevlig plug...har nästan blivit en favorit i vårt band Tack Katzen!

Mvh

TAL har släppt ytterliggare en uppdatering.

Citat:

The update includes some improvements in the voice management. The number of voices is adjustable now. This is useful for saving CPU especially for notes with long release times. A panic button for resetting hanging notes is also available now.

* Adjustable number of voices (6 to 1 voice).
* Panic button.

VST TAL-U-No-62

Version 1.4 har släppts som fixar en del CPU-spikar och annat som vissa användare fått.

Ett gratis paket med presets till TAL U-No-62

ES for TAL-U-No-62 oOo

Citat:
  • 32 High quality presets

  • Swiss sounds for a Swiss Synth

  • Bass / Lead / Pad / FX

  • Requires: Version 1.5 of the TAL-U-No-62 Synthesizer more info visit Togu Audio Line

  • The presets show what can be done with the TAL-U-No-62.

  • Pitchwheel optimized.

1
Bevaka tråden