Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa .mac idag - DVD-skivan vad är det till för?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 11:42

Jag tänkte köpa .mac på amazon.com. Jag trodde man bara skulle få en activation code, men de vill skcika en hel DVD. Vad är det på den DVD'n? Ngt viktigt eller räcker det med koden?

tack

Det räcker med koden men kan du inte beställa vi svenska applestore?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 09:24
Ursprungligen av Mats Lindholm:

Det räcker med koden men kan du inte beställa vi svenska applestore?

tror inte ens att de säljer några nu innan mobileme. dessutom är dollarn låg, det har du nog inte missat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-14 13:17

Køpte just .mac family pack før 72$ på ebay, vilket ær runt 400kr. Sæljaren vara enbart nøjd att slippa skicka paktet, utan mailade øver aktiveringskoden.

Dvs, det finns fortfarande chans att fynda .mac (mobileme) konton riktigt billigt, søk .mac family på ebay så får man en hel del træffar.

Kollade lite men undrar om man inte kan få veta adressen innan man köper .Mac ?
Vill själv ha en så kort adress som möjligt. Eller har jag fattat fel ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-14 14:59
Ursprungligen av KaRo:

Kollade lite men undrar om man inte kan få veta adressen innan man köper .Mac ?
Vill själv ha en så kort adress som möjligt. Eller har jag fattat fel ?

Skapa ett provkonto med vilket namn/adress du vill ha och SEN aktiverar du det med aktiveringskoden från .Mac paketet om du tyckte det var nåt att ha.

https://www.mac.com/WebObjects/Signup.woa/wa/trial?aff=consumer&cty=US&lang=en&identifier=uN0pGD6e18AHUg5s

Senast redigerat 2008-06-14 20:01

Tack för länken ! Ja jag har provat .Mac tidigare men jag är rätt kräsen när det gäller adresser och det var ingen adress jag ville behålla. Har en jättebra adress genom mac.se och några hyfsade genom ComHem men skulle kanske vara kul med en bra me.com-adress. Är det fler än jag som har många e-postadresser ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-17 12:52

ingen som vet en säljare som mailar koden? har försökt med flera. ingen vill.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-06-11 17:42

Köpte själv på ebay för en timme sedan hamnade på $65 för ett år (ca 390Kr), fick leveransen via mailen på mindre än 10 minuter efter order och betalning via Paypal.
(tänkte förlänga mitt dot mac konto)

mikaelf: vilken säljare?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-06-12 00:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 08:45

nån som vet en bra säljare som säljer billiga? fick kontakt med en men han vägrade att bara skicka koden.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-06-17 13:05

Hittade 4 st som emailar koder på ebay.com när när jag tittade nu (titta på de som har "free shipping"):

dot mac, Computers Networking, Music items on eBay.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-17 15:04

hittar det bara för family packs...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-06-18 20:56

...du behöver ju inte använda de extra 4 konton som följer med...

Om du tittar nu så finns det 2 annonser för single user dot mac nere på den internationella delen, en säljare som har två och en som har 18 licenser för under $100.

1
Bevaka tråden