Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eka ansluter till den ljusa sidan!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 21:33

Hepp!

Efter att ha köpt språjlans till syrrans it-dyslektiska pojkvän och lekt runt lite i Vista förstod jag att mac var enda alternativet. Sjukligt segt OS som inte gör som man vill, varnar mest för att man försöker använda datorn. Inget jag ville fortsätta med.

Nope, sitter här med en MacBook och är helnöjd. Köpte en Mvix med NDAS för att inte sumpa 300gb film och musik. Funkar precis som det ska

Total Mac nybörjare men ändå lär man sig väldigt snabbt

Du skrev det i trådnamnet, men i alla fall, här kommer den traditionella hälsningen: "Välkommen _Eka_ till den ljusa sidan!".

.."varnar mest för att man försöker använda datorn". Den var bra !

Det ska du slippa nu. Hoppas du får det bra med din Mac. Har bara haft Mac i ett halvår men lär mig varje dag och har inte haft något som strular, inget virus, inga felmeddelanden eller annat trams.
Välkommen hit !

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-11 22:38

Kul att du hittat rätt _Eka_. Jag hade dock önskat att det fanns nån möjlighet att slippa mac-relaterade presentationer så att man slapp bli dumförklarad som PC-ägare hela tiden när man mest är intresserad av 99musik.

Ursprungligen av encore:

Kul att du hittat rätt _Eka_. Jag hade dock önskat att det fanns nån möjlighet att slippa mac-relaterade presentationer så att man slapp bli dumförklarad som PC-ägare hela tiden när man mest är intresserad av 99musik.

Det finns en sådan möjlighet. Inställningar, redigera alternativ, längst ner på den sidan har du en lista med forum du inte vill se.

Välkommen _Eka_! Om du skapar musik vill vi såklart höra nåt snart

Välkommen till forumet Eka!

Håller med Encore.

Kul att du ändå hittat hit _Eka_ och grattis att du fått ett system du känner är stabilt.
Hoppas bara du lagt någon krona på dina 300gb film och musik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 10:15

Roligt hur man pysslat med datorer sedan 8 år tillbaka och det är först nu som jag känner mig lite begränsad. Men, skam den som ger sig!

Joo, måste formatera om den till FAT32. Så jag har någon timmes windows strul framför mig, sen skall den glatt ges bort till storasyster

Jag är ledsen om mitt inlägg uppfattades som en dumförklaring, bara överlycklig över min nya, fina dator

Just ja, jag bor i sthlm och jobbar som väktare/receptionist, använder dator främst för surf, musik och skapa musik Tanken är att skaffa ett externt ljudkort och börja spela in (bas).

Senast redigerat 2008-06-12 11:13

Skoj! Välkommen! Jag gillar min MB jag med, den e grym! Håller samtidigt med dom andra 99musikarna att det är lite tjatigt med alla presentationer med det obligatoriskta pc-suckandet. Behöver iofs inte känna mig dumförklarad då jag använder bägge men nästan tvärtom, blir förvånad att vad som verkar vara vana datoranvändare inte har lärt sig tukta windows, det är ju det första man gör efter inst. så det håller sig på mattan och inte tjatar på en. Sen har det alltid varit en självklarhet för mig att nya m$-system har flera års karantän innan man kan använda dom. Så länge ingenting kräver Vista ser jag ingen anledning att försöka köra det såvida man inte är sugen på att exprimentera och trixa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 16:04

Iof, har dubbla datorer igång och det ser ju minst sagt proffsigt ut. Men jag har inte plats för två, minimalistisk inredning ftw

Fick precis NDAS att funka felfritt. Har dansat happy-dance och tagit seger cigaretten. Nu jävlar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 15:50

Precis välkommen och musik vill gärna höra ifrån dej!

Grattis! Ta väl hand om Macen, så slipper du tämja den. ^^

1
Bevaka tråden