Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontaktgruppsproblem i Adium

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ville flytta om grupperna i Adium, störde mig på att de var i en ordning jag inte hade valt. Jag ville ha gruppen "Nära vänner" överst, "Vänner" under den och så vidare.

Jag högerklickade på gruppen "Nära vänner" och valde Koppla bort från fönstret. Kontaktgruppen blev nu flytande, så jag kan flytta runt den vart jag vill. Dock uppstod ett nytt problem - kontaktgruppen går ej att åter fästa med de övriga kontakterna!

Nu finns det dubbletter utav kontaktgruppen och tar jag bort den ena försvinner båda två.

Väljer jag "Fäst vid:" och "Huvudfönster" så händer ingenting, mer än att jag nu kan välja "Fäst vid" igen och sedan hela faderittan med alla mina kontaktgrupper, alltså "Fäst vid Vänner, Vänner till vänner till..., Other Contacts, Mongon" osv.

Jättekonstigt!

Bilder på hur det ser ut:

Såhär ser det ut just nu. Dels så är ju uppenbarligen den nedre felplacerad och flytande, dels så finns det två... Inte rätt.

Vill jag flytta kontaktgruppen så förstår jag det som att detta alternativet borde fästa fast gruppen med de andra.

Men icke. Just nu ligger den lösa gruppen under dialogrutan...

Big NO NO! Har tagit bort gruppen för att se om jag kunde lägga till gruppen i efterhand igen, men det blev inte bra. Då fick jag slutligen ta bort mitt konto och lägga till det igen i Adium för att få tillbaka mina kontakter...

Har ni några tips?

MVH Henke!

Byt fönsterstil till "Normalt fönster" (namnlist osv), dra runt prylarna så som du vill ha dom, byt tillbaka.

Tack för hjälpen! Mycket fint

Lite OT sry men jäklar vilken skärpa på fiskbilden

1
Bevaka tråden