Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst till xbox 360 ej MS-Wireless adapter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 360 som jag skulle vilja använda trådlöst men vill inte betala sanslösa pengar för det. Finns det nåt sätt man kan göra för att få det att funka till ett vettigt pris? Min tanke är alltså: 360->nån trädlös lösning->min befintliga trådlösa router. Har hittat en sån här Jensen Scandinavia Home:Link 485 Wireless Homeplug Adapter Skulle den rackaren funka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-06 19:13

Det finns ju en lösning just för 360...

Xbox.com | Catalog - Trådlös Xbox 360?-nätverksadapter

Han skriver ju att han inte vill betala hutlöst för det och syftar säkert på de 800 spänn MS tar ut för sin adapter...

Ursprungligen av mmmikael:

Han skriver ju att han inte vill betala hutlöst för det och syftar säkert på de 800 spänn MS tar ut för sin adapter...

Precis, min tanke var alltså att inte använda "originalet" från MS utan en något mer plånboksvänlig lösning.

Min lösning är inte billigare men ger "mer för pengarna" (IMHO), jag använder en Airport Express!

Har en express i TV-bänken som bryggar den trådlösa signalen till min Xbox 360 samt gör att jag kan lyssna på musik från min MB via airtunes i min stereo. Som sagt inte billigare, men mer versatilt!

Ursprungligen av Archangel:

Min lösning är inte billigare men ger "mer för pengarna" (IMHO), jag använder en Airport Express!

Har en express i TV-bänken som bryggar den trådlösa signalen till min Xbox 360 samt gör att jag kan lyssna på musik från min MB via airtunes i min stereo. Som sagt inte billigare, men mer versatilt!

Aha, ok. Men länken som jag postade i mitt första inlägg är väl hyfsat lik expressen iallafall sett till funktionerna, så i teorin borde väl det funka?(Fast helst ska det ju fungera i praktiken också)

Ursprungligen av monkey_man:

Aha, ok. Men länken som jag postade i mitt första inlägg är väl hyfsat lik expressen iallafall sett till funktionerna, så i teorin borde väl det funka?(Fast helst ska det ju fungera i praktiken också)

För xbox funkar den nog lika bra (och är ju betydligt billigare) men den stödjer ju inte (så vitt jag kan läsa mig till eller förstå) airtunes. Så du får ju inte en lika mångsidig lösning, tror jag...

Men den är som sagt blligare också, så är det xboxen som är det primära så är den kanske perfekt.

Det känns ju som att trixet är väl att få den att "snacka" med min netgear router, för man kan väl knappast konfigurera Jensen Scandinavia Home:Link 485 Wireless Homeplug Adapter via xboxen.

1
Bevaka tråden