Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekomendera webbhotell i staterna?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva ett webbhotell i staterna för en site mot amerikanska marknaden.
Vill ha php5 och Mysql på linux.
Vill även kunna uppgradera utan bekymmer från webbhotell till virtuell server till fysisk server allteftersom siten kräver det (om någonsin )

Och ja, priset spelar roll.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-07 16:36

Måste rekomendera mediatemple.net.
Har änvänt dom ett tag, dyrt men prisvärt.

Jag har använt JaguarPC i fyra år nu och det fungerar riktigt bra, man får väldigt mycket för pengarna. Med den fysiska distansen till Sverige blir det lite längre fördröjning än mot ett snabbt webbhotell i Sverige, det märks speciellt om man ska FTP:a över många små filer. Men själva webbsidorna upplever jag inte som slöa eller så. Med deras baskonto får man t.ex. obegränsade "multihosted domains" så man i praktiken kan sätta upp massor av sajter på samma konto.

(Ja, länkarna ovan är "värvningslänkar", men min rekommendation är genuin.)

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har använt JaguarPC i fyra år nu och det fungerar riktigt bra, man får väldigt mycket för pengarna. Med den fysiska distansen till Sverige blir det lite längre fördröjning än mot ett snabbt webbhotell i Sverige, det märks speciellt om man ska FTP:a över många små filer. Men själva webbsidorna upplever jag inte som slöa eller så. Med deras baskonto får man t.ex. obegränsade "multihosted domains" så man i praktiken kan sätta upp massor av sajter på samma konto.

(Ja, länkarna ovan är "värvningslänkar", men min rekommendation är genuin.)

Har nu återupptagit mitt projekt och använder mig av jaguarpc. Förutom att mitt ip-nr fastnade i deras brandvägg först så är jag grymt nöjd. Prisvärt med väldigt mycket features och finesser. Tack för tiset!

Ursprungligen av Code Red:

Har nu återupptagit mitt projekt och använder mig av jaguarpc. Förutom att mitt ip-nr fastnade i deras brandvägg först så är jag grymt nöjd. Prisvärt med väldigt mycket features och finesser. Tack för tiset!

Ah kul! Vad man får för pengarna är väldigt bra, det jag kan störa mig på är att jag får seg överföring via SFTP, som jag var inne på tidgare. Jag brukar ibland jobba så att jag redigerar filer direkt mot webbservern och då är fördröjningen lite störande (jämfört med att jobba mot ett svenskt webbhotell som t.ex. Binero). Men annars är jag nöjd. Obegränsat av allting typ, jag har en massa småsajter där på ett enda konto.

Får kolla upp. Fick precis ett jobberbjudande som jag inte kunde tacka nej till så min plan skjuts upp ett tag.

1
Bevaka tråden