Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia Tube Tråden

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya bilder har kommit fram (dock oklart om det är fejk eller riktiga) på Nokia Tube.

Flickr: giusdama77's Photostream

Information om telefonen:
* Kallad Nokia 5800 “Tube”
* “XpressMedia” Märkning
* 3.2″ touchscreen (640 x 360 Pixlar) med 16 miljoner färger
* 3.2 megapixelkamera med autofokus
* Quad-band (850/900/1800/1900Mhz) GSM/EDGE radio
* 3G UMTS/HSDPA
* Bluetooth 2.0
* WiFi
* GPS
* 3.5mm hörlursuttag
* TV-ut port
* 140MB inbyggt minne
* 111 x 52 x 14.5 mm storlek
* 104g vikt
* Släpps i slutet av 2008 (eller runt 2009)

Ser ut som en trevlig telefon i mitt tycke om den hamnar på ett bra pris. Informationen om telefonen har funnits några månader nu och bild på den fast nu börjar mer och mer bilder dyka upp.

Senast redigerat 2008-06-10 11:46
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-10 17:55

En sån får det bli för mig

Hehe. Såg även att guisdama77's flickr konto har blivit stängt. Undrar om det var Nokia som var igång kanske.

Rätt sugen på denna telefonen om den inte tar för lång tid innan den börjar säljas. Annars blir det väl förmodligen en Neonode N2 eller en beggad iPhone. En ny iPhone 3g hos telia är väl knappast att ens tänka på.

Neonode N2:

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-10 20:58

Eh, släpps i slutet av 2008!? Då blir det ingen sån för mig trots allt kanske

På vilka sätt slår Nokian iPhone, då? Tv-ut och kameran?

Glöm inte Cocoa Touch i iPhone!! Halva grejen ju.

Det går fanimej aldrig starta en tråd om en touchmobil utan att iPhone kommer på tal...

Förlåt, men det är ju som bäddat för det. Men det är ju trots allt off topic, så jag avviker härmed ur tråden och låter er prata om Nokia Tube.

Ursprungligen av henkebarn:

Förlåt, men det är ju som bäddat för det. Men det är ju trots allt off topic, så jag avviker härmed ur tråden och låter er prata om Nokia Tube.

Tackar

Hittade en länk med en liten snabb förhandsvisning av operativsystemet som kommer vara i den. Förmodligen mer responsibelt i verkligheter dock förmodar jag.

YouTube - nokia tube

Nokia Tube verkar finnas med i Batman - The Dark Knight.

Fler bilder här:
Nokia 5800 Tube Leaked Photos | The Nokia Blog

När man ser operativsystemet så tappar man lusten helt (iaf jag), även om jag redan bestämt mig för en iPhone 3G ändå.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-27 03:30

Helt otroligt tråkig mobiltelefon som dessutom är en ripoff av ni-vet-vad.

Man tänkte ju att Nokia hade lärt sig något vid den här tiden, men så verkar definitivt inte vara fallet.

Citat:

Ipod_Lover Det går fanimej aldrig starta en tråd om en touchmobil utan att iPhone kommer på tal...

Läs tråden

Ursprungligen av boris91:

Helt otroligt tråkig mobiltelefon som dessutom är en ripoff av ni-vet-vad.

Man tänkte ju att Nokia hade lärt sig något vid den här tiden, men så verkar definitivt inte vara fallet.

Bilder på telefonen läcktes redan innan 2008. Då har man fått in mer RAM, 3G kamera, 3.2 mpix kamera, GPS, bättre upplösning på skärmen, 3,5 mm jack, TV-out. Då syftar jag på iPhone G1. Skulle gissa på att att den lär komma så sent är pga att den är med i nya Batman filmen, och iom att den försenades pga Heaths Död. (rätta mig om jag har fel) Så Hade den kommit i början av 2008 hade den nog varit en god utmanare. Säger inte på något vis att den kommer slå iPhone, men iom att telefonen förmodligen kommer ligga på en mindre prislapp, även utan abonnemang. Den har även kameralampa som många saknar på iPhonen. Själv lär jag köpa en iPhone, fast gillar ändå denna på något sätt.

Telefonen är även mindre för de som gillar det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 04:06

Har man inga egna ideer måste man fylla ut med me too.

//Rob

1
Bevaka tråden