Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row häng efter 30 min musikspelning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2008-06-10 15:51

hej,

har ett lustigt fenomen på min MBP.

När jag kört musik via Front Row i ca. 30 minuter så hänger sig programmet....och således hela datorn. Det spelar ingen roll om skärmsläckare avaktiveras eller om jag kör olika energilägen. Filmer går bra men inte musik. Slutar med att stora runda fina knappen måste hållas in för hård reset

Har det möjligtvis med iTunes att göra? Nån som stött på detta problem?

Jag har Leopard med senaste uppdateringarna.

tacksam för svar!!

Jag stötte på eakt samma problem flera gånger för någon månad sen. Fanns inget att göra förutom att stänga av med knatt =(

Det har dock inte hänt på ett tag nu, och jag har kunnat spela musik längre än 30 minuter. Antar att det fixades vid någon uppdatering, kollat ifall du har senaste versionen (\Software Update...)?

Annars kan jag tyvärr inte hjälpa, mer än att säga att jag haft problemet, men har det inte längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-13 02:58

FrontRow verkar lite buggigt för mig med, även med 10.5.3. Däremot har jag aldrig stött på ett problem som inte går att lösa med gamla trogna Äpple-Alt-Esc, testa det nästa gång det händer.

Har samma problem. Front Row totalhänger min MBP efter en stunds musikspelning. Fläkten varvar upp och datorn blir kokhet. Finns inget annat att göra än hård omstart. Kör 10.5.5.

Detta problem gör ju faktiskt Front Row oanvändbart. Någon som har en lösning? Fler som har samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-05 09:50

Jag hade samma problem ungefär när den här tråden skrevs. Nu har jag inte koll på om det händer, för jag vågar inte köra musik genom Front Row lika mycket. Jag har för mig det har hänt, men inte lika "mycket" med de senaste uppdateringarna. Front Row i Tiger funkade utmärkt (tex att musiken fortsatte när man startade eller avslutade programmet), jag saknar det lite grann.

1
Bevaka tråden