Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-rapportering och Keynote-bingo WWDC 2008

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-09 14:29

Från Keynote.se:

Upplev Steve Jobs keynote live! På svenska!

Keynote.se kommer även denna gång att leverera en liverapport från Steve Jobs öppnande av Worldwide Developers Conference i San Fransisco på måndag kväll. När Apple vägrar sända live, får ju någon annan plocka upp bollen och springa med den.

För att få rapport från Steve Jobs, så snabbt det bara går att översätta till svenska, så är det till Keynote.se man ska peka sin webbläsare. Bakom sajten sitter ett glatt gäng med mångåriga erfarenheter av att rapportera och analysera Mac- och Apple-världen. Lita på att det blir analyserat korrekt, relevant och snabbt.

För att bara möta några hundra Mac-älskare, så är även chatkanalen #keynote.se på chat.freenode.net öppen för alla!

Glöm inte att spela Keynote Bingo med oss: Ladda hem från Keynote Bingo

Jag kan även passa på att tipsa om att Keynote.se är snyggast i WebKit.app, och att man faktiskt kan spela direkt på bingobrickan i bakgrunden på bingo.keynote.se.

sitter här som darkdest1ny på er chatt och snackar för tillfället
bara 3 och en halv timme kvar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 15:36

iPhone 2.0 till sverige ikväll eller? de hoppas jag på iaf , samt en ny macbook pro

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 15:40

Ja hoppas verkligen på iPhone 2.0 samt att den börjar säljas i sverige. Då blir det till att springa fortare än blixten till affären så fort den blir tillgänglig

Chatten är död...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-09 18:12

Om jag förstått det rätt; Webkit är en browser?
Känner mig lost :S

Ursprungligen av marcus.j:

Om jag förstått det rätt; Webkit är en browser?
Känner mig lost :S

Webkit är inte en browser, det är den bakomliggande rendreringsmotorn i bland annat Safari, som ritar upp sidorna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-09 18:22

Du kan ladda ner den senaste versionen här: The WebKit Open Source Project

  • Medlem
  • 2008-06-09 18:29

Finns det ingen QT - ström någonstans? Vill se...

Fredrik

Saxat från Engadget:

9:16AM - People are really piling up. You've never heard so many people say the word "iPhone" in your life.

Favoritkommentaren: "Approaching middle age"

Saxat från Macobserver:

[9:25 AM] Feels like the air conditioning came on. Thank goodness!

Saxat från svenska MacWorld:

18.31 iPhone har dykt upp på svenska Apple.se som menyval om man klickar på Store. Länken pekar på amerikanska iPhonesajten..

De första är inne...

Från Engadget

Nån som har nån länk till nån dåre som försöker filma som förra gången?
Eller ljudupptagning...

Al Gore är på plats enligt Engadget, inte så förvånande kanske.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 18:57

När kommer Apple upp med sin video på sin sida? Jag är en av de som inte vill veta någonting innan utan se allting själv från den videon, brukar göra så.
Men när kommer den tror ni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 18:59

Samt kanske, var finns det? Går det att komma in på den sidan nu så man bara kan uppdatera eller komma in på sidan innan så man bara kan klicka sig vidare senare.
För vill inte gå in och se Apples startsida då den alltid visar det senaste vilket jag inte vill se innan jag sett videon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:02
Ursprungligen av iLind:

Samt kanske, var finns det? Går det att komma in på den sidan nu så man bara kan uppdatera eller komma in på sidan innan så man bara kan klicka sig vidare senare.
För vill inte gå in och se Apples startsida då den alltid visar det senaste vilket jag inte vill se innan jag sett videon

http://www.macrumors.com/2008/06/02/wwdc-2008-spoiler-free-keynote-stream/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 19:01

brukar finnas spoilersäkra sidor, googla keynote + spoiler så har ni svaret

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:04

Tram:
Kärlek till dig!

Är det någon som vet exakt vilken tid det är keynote dax?

Btw: Keynote.se verkar vara helt obrukbar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:09
Ursprungligen av disturbance:

Är det någon som vet exakt vilken tid det är keynote dax?

Btw: Keynote.se verkar vara helt obrukbar.

19:00... alltså började det för 9 minuter sedan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:09

Ja den började för några minuter sedan, Steve har gått upp på scen och sagt att de har jobbat riktigt hårt med någon som de som fort som möjligt vill ela med oss.
Mer har jagi nte kollat och vill itne heller se
MacRumors.com : Worldwide Developer Conference 2008 Keynote Live Coverage

Usch live går ju inte, måste vara sjukt belastat.
Får vänta tills apple släpper den officiella keynote(n) @ apple.com...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:19

Kommer denna tråd att användas för live-rapportering eller är det bara ämnet som komemr att diskuteras här?
Kan vi hålla denna tråd i så fall HELT fri från spoliers? Eller finns det någon annan bra tråd för det?

Ursprungligen av iLind:

Kommer denna tråd att användas för live-rapportering eller är det bara ämnet som komemr att diskuteras här?
Kan vi hålla denna tråd i så fall HELT fri från spoliers? Eller finns det någon annan bra tråd för det?

helt fri från Spoilers?

Hallå eller?

Jamen gå och lägg dig och sov då, se på TV eller gör ngt annat.

Skall jag sitta här och tänka på att hela tiden inte behöva ta hänsyn till den som inte vill veta? När det finns x antal andra som VILL veta....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 19:53
Ursprungligen av Goflorp:

helt fri från Spoilers?

Hallå eller?

Jamen gå och lägg dig och sov då, se på TV eller gör ngt annat.

Skall jag sitta här och tänka på att hela tiden inte behöva ta hänsyn till den som inte vill veta? När det finns x antal andra som VILL veta....

okej, inte for att jag nagonsin bad dig att inte spoila, det var en vanlig fraga bara OM det skulle vara sadant i traden eller om verkligen skulle halla oss till topic ochendast prata om live repporterna och inte sjalva rapporteringen.

Bevaka tråden