Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt webhotell för joomla?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag håller på med en site som förhoppningsvis kommer att ha minsta 10.000 besökare i månaden inom 1 år och vill därför ha ett ganska bra men prisvärt webhotell redan från början.

Sidan bygger på joomla.
Vilket hotell bör jag välja? Vet inte hur mycket space jag behöver men 1-2gb borde räcka kanske mindre funkar också.

MVH Billy

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 15:48

Surftown.se är billig & bra.

Det hänger en hel del på hur du bygger upp sajten med. Blir den väldigt databasintensiv och med massor med bilder så kan det vara värt att kika på något tyngre, t ex en vps. 10 000 besökare i månaden borde generera tillräckligt med pengar för det tycker jag, men det kräver mer kunnande utav dig.

Precis, tror också på en egen virtuell server. Blir inte så blodigt. Har kollar på ipeer.se som jag tyckte var intressant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 16:29

Creops:
Barnsligt inlägg.
Håll tråden ren från skräp.

Alla vet att Surftown bara är billiga, INTE bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 16:40

Surftown

Surftown och joomla lirar inte. Loopias unixservrar fungerar bra med de flesta cms:er jag testat. Men som irrelogical skriver bör man se över alternativen vid hantering av ett större antal användare i databasen.

Tack för alla svar.

Hur funkar det med virtuell server? Måste jag sköta den själv då?

MVH Billy

Ja. Men det kan det vara värt att lära sig. Finns enkla guider att följa för att sätta upp.

Det är värt att tillägga att man helst ska vara intresserad av drift, säkerhet och i värsta fall långa nätter för att ha någon form av egen server. Dock får man tillgång till många fler "roliga" lösningar, och har mycket bättre kontroll över sin egen plattform. Att sätta upp grundläggande (helt enkelt få igång sidan) är inte så jättesvårt, troligtvis kommer all mjukvara som behövs förinstallerad. Det är allt runtomkring som kan vara jobbigt, och faktumet att du är mer eller mindre helt själv om det går åt fanders.

Ett alternativ är att kontakta t ex Loopia, berätta lite vad du behöver och fråga om det funkar med deras tjänster, om det kostar något extra, osv. Jag har för mig att det finns en del (stora) företag som har sina sidor hos dom, och dom kör nog inte på standardpaketen. Om inte annat så är det värt ett försök.

1
Bevaka tråden