Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska plugga PHP och MYSQL, bra kurser?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-13 21:52

Jag ska ta tag i ett projekt, men först måste jag plugga lite php och mysql(både för pengarna, tiden och kunskapen).. Jag behöver helt enkelt en rikitgt bra kurs som jag kan börja nu till våren. Jag tänkte plugga heltid..

Några tips?

Webprogrammering inom fysikområdet på Sthlm Universitet 5p (7.5)

Blev nyfiken så jag letade rätt på den nämnda kursen:

Webb- och databasprogrammering i praktiken, 7.5 hp

Lite sent svar kanske, men om nån annan är intresserad av kurser så har Umeå universitet flera olika webbrelaterade kurser som går på distans, bland annat en om PHP. Här finns en lista över kurserna (dock är inte alla distans/nätbaserade, men många av kortkurserna är det).

Jag går en PHP kurs för stunden och fortsätter med en Advanced modul om några veckor. Även om kursledaren och dokumentationen är bra tror jag ändå på att sätta igång och bygga själv. Erfarenhet och praktiska exempel slår allt.

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-07-24 10:35
Ursprungligen av Björnström:

Jag går en PHP kurs för stunden och fortsätter med en Advanced modul om några veckor. Även om kursledaren och dokumentationen är bra tror jag ändå på att sätta igång och bygga själv. Erfarenhet och praktiska exempel slår allt.

Var finns den kursen? Låter klart intressant.

/LA

1
Bevaka tråden