Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative mp3-spelare, problem.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en MP3-spelare, Creative Zen Stone Plus, online från Expert. Efter att ha kollat att radion och spelaren fungerade tänkte jag försöka ladda in lite egna låtar (det här är min första MP3:a). Laddade naturligtvis in en låt från ITunes som var fel format. Tog bort den och de låtar som fanns på spelaren när jag fick den. Laddade sen in några låtar i MP3-format och tänkte att det säkert skulle funka, men icke!! Nu funkar ingenting!
Jag kan sätta igång den, det står "creative" i displayen, men annars funkar inget. Det händer ingenting när jag trycker på knapparna och jag kan inte stänga av den på vanligt sätt. Om jag resetar den så stängs den av. Jag tycker ju att radion skulle funka i alla fall, men apparaten är helt död förutom att den är igång, om ni förstår.
Är det nån kunnig på detta forum som kan klura ut vad det är för fel. Bruksanvisningen var ju inte den mest heltäckande jag sett och jag fattar inte varför de inte har en manual på nätet i PDF-format. Har hittills inte kunnat ladda ner nåt som kan hjälpa mig, vare sig på pc eller på min iMac.
Skule vara jätteglad om nån kunde hjälpa mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 11:29

Kanske Apple - iPod Redirect to iTunes

Skämt och sido, den klarar inte av AAC, det som iTunes står förvalt inställd att koda låtarna i. Detta kan ändras så framtida CD's rippas in som MP3's.

Varför du inte kan få in MP3 är en gåta. Låter som att den är trasig. Men jag har bara snabbt tittat på en så jag kan inte uttala mig mer än så.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 11:37

Kan man använda iTunes med Zen? Jag trodde man behövde ett annat program för det. Men jag har aldrig använt Creatives Zen. Det finns kanske en grund varför så många köper en iPod?

//Rob

Jag ville ha en liten, billig spelare och med radio, annars har det ju såklart blivit en Shuffle. I en annan tråd på forumet stod det att det gick att ladda ner låtar från ITunes till en MP3-spelare oavsett märke, ungefär som att ladda ett USB-minne. Nu blev jag lite osäker om det stod ITunes eller om man skulle ladda från Finder, eller nåt, men spelaren finns i ITunes (som Nomad Muvo) och om jag öppnar mappen så finns låtarna där, med beteckningen MP3. Är dom kodade med AAC ändå, i och med jag laddade från ITunes? Kan det fungera om jag tar bort alla filer?
Vill helst inte skicka den på rep till Expert ännu. Dom hittar säkert nåt handhavandefel och så kostar det mig 475 kr.
Är det nån mer som har nåt tips?

1
Bevaka tråden