Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Aperture

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-08 16:49

Hej.
I dag när jag startade aperture stod det så här.

"Warning An inconsistency in your database has been detected. You should quit the application, relaunch, and restore your database to a consistent state. To restore, hold down Command-Option when restarting the application."

Jag har startat om datorn, startat om aperture, bytt biblotek det fungera med ett annat jag har. Men när ja bytte tillbaka stod det samma sak igen. Vad ska man göra?

/Troy

Hmm, vad säger Aperture när du startar om och håller nere Command-Option? Samma fel igen eller fixar den databasen? (den som du har problem med, inte den andra du testade med och som fungerade)

Se till att ha säkerhetskopia innan du lekar med inställningarna, man vet aldrig..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-08 23:50

De kommer upp en ruta där det står om jag vill laga, trycker att jag vill det. Sen händer inget, och rutan me
"Warning An inconsistency in your database has been detected. You should quit the application, relaunch, and restore your database to a consistent state. To restore, hold down Command-Option when restarting the application."
Kommer upp igen.

Prova att radera/flytta filen com.apple.Aperture.plist i mappen User->Bibliotek->Preferences och sedan starta om Aperture.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 10:32

Provade de. När ja startade upp igen var aperture tomt. Ställde in så att den skulle visa de gamla bibloteket. Då stog det
"Aperture cannot access this library"
"To use this library, make sure its file permissions are set correctly."

Har du kollat Apples eget supportforum för Aperture? Apple - Support - Discussions - Aperture

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 18:32

Nu har jag försökt det mesta känns det som. Gjort allt han gjorde och försökt. Ingenting fungerar, finn det något sätt man kan öppna library mappen och få ut bilderna ur den?

Javisst, högerklicka på projektmappen i Finder och välj "Visa paketets innehåll". Trist att det inte fungerar för dig! :/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 19:20

Kan man få ut bilderna därifrån? Hittar bara mina projekt i .approjekt filer

Högerklicka på de filerna också..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 19:29

Tack så mycket för hjälpen(: Nu blir de bara ett ruggit jobb att fixa alla bilderna igen

Jao, det är väl så.. Se om du inte hittar ett skript som plockar ut bilderna automatiskt ur mapparna åt dig.

EDIT: Fick du några tips på Fotosidan förresten?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 21:35

Nej, fick inte så mycke hjälp där. Har klurat lite till på de där, (eftersom ja inte känner för att plocka ut filerna och göra om allt arbete igen). Nu har det kommit upp en ny grej. "Aperture cannot access this library, To use this library, make sure its file permissions are set correctly." Jag vet inte helt vad jag gjort, följde lite hur han som hade samma problem på länken ovan gjorde. Någon som har något förslag hur man kan göra nu? Eller får de bli ett ruggit jobb att plocka ut alla bilderna ch göra om allt arbete me dem igen?

testa att radera .plist filen, ~\Library\Preferences\com.apple.Aperture.plist
Kör du ver. 2.1? Om inte uppgradera!

Lite sent antar jag, men jag hittade denna länk som beskriver hur en användare gjorde när han råkade ut för samma sak.. Kan kanske hjälpa andra

1
Bevaka tråden