Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att publicera till egen domän

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort om min hemsida i iWeb efter att jag köpt en MacBook. Programmet är lätt att använda men när det kommer till att få upp sidan på nätet stöter jag på problem.

Om jag väljer "Publicera till en mapp" blir inte katalogstrukturen rätt. Dvs om jag skulle ladda upp innehållet till min domän ligger inte index.html sidan i rotkatalogen. Finns det något sätt att ställa in hur iWeb publicerar en färdig sida?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-08 21:13

Har du köpt dotmac?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-08 21:50

Jodå...nog ligger allt i "rotkatalogen". index.html och den andra mappen ligger tillsammans i en mapp - den mapp du exporterade till - det är rotkatalogen. Om du lägger allt i din rot på din webserver så blir ju allt rätt.

index.html är egentligen bara en tom länksida till den första i mappen med resten. Om du envisas med att använda mappen med allt annat i som rootkatalog - så döper du om förstasidan - filen alltså - till index.html. Den andra ursprungliga index-filen slänger du.

Ursprungligen av Giannis:

Jag har gjort om min hemsida i iWeb efter att jag köpt en MacBook. Programmet är lätt att använda men när det kommer till att få upp sidan på nätet stöter jag på problem.

Om jag väljer "Publicera till en mapp" blir inte katalogstrukturen rätt. Dvs om jag skulle ladda upp innehållet till min domän ligger inte index.html sidan i rotkatalogen. Finns det något sätt att ställa in hur iWeb publicerar en färdig sida?

Tack för svaren!

Nej, jag har inget .mac konto jag kör med ett "vanligt" webbhotell. Jag ska ta och testa igen för att se vad jag missat...

1
Bevaka tråden