Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Browsa och ladda ned "gratis" musik

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon hjälpa mig komma på vilket program som jag slarvat bort efter att en hårdisk packade ihop. Jag kommer tråkigt nog inte ihåg vad det hette. Ungefär detta fanns i programmet:

Till för att lyssna MP3:or som man söker på nätet - ladda ned fri/gratis musik, kan till nöds fungera som en webbrowser, har svart tema som default skin, en massa olika plugin existerar ( typ lyssnar man på en låt så kan man samtidigt se på Wikipedia info om artisten... man kan göra playlist, den har en "history" på det man sökt på från nätet. Som sagt vad, min havår gamla raptordisk krachade och där fanns enstaka program som jag slavigt nog inte antecknat vad dom hette.

Olle

Är det bara jag som ser fel, eller pruttar den fågeln på bilderna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 21:00
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Är det bara jag som ser fel, eller pruttar den fågeln på bilderna?

Haha, en slags döskalleprutt.

Hehe.

Testat Songbird precis. Funkar det helt och hållet som Qtrax skulle fungera, fast det verkligen fungerar nu? (vilket Qtrax inte gör)

Ser isåfall bra ut. Inte laddat hem något än, men är det bara köra på? Om man kollar på SkreemR Mp3 Search - World's Greatest Mp3 Search Engine - Find music, podcasts, ringtones, interviews and speeches. (som den hämtar filerna ifrån) så ser det inte så super lagligt ut

Jättetack, jovisst Songbird var det... osäker på hur lagligt det är med tanke på att man KAN spara filerna, jag hade iof hellre sett att det fanns ett plugin för iTunes där man kunde söka låtarna, Songbird är i mitt tycke lite segt.

Jo, hade varit najs om det fanns en plugin till itunes som gjorde samma sak.

Varför det kan verka slött kan vara pga att firefox och andra open source program är integrerat i songbird.

Gillar egentligen inte att de har firefox, kunde de inte haft något annat låst till bara den sidan så de inte behövt ha hela firefox. Jag menar, alla firefox inställningarna finns ju med. Själv föredrar jag nog surfa i firefox, vetefan om jag vill surfa med firefox i songbird. Får se med tiden. Dock inte hämtat någon musik än, ska leta upp legaliteten först

Gillade inte äggikonen, så här är en remake till de som vill ha något mer clean
Songbird replacement icons by ~darkdest1ny on deviantART

1
Bevaka tråden