Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Official Keynote Podcast

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 10:16

Apple har lagt upp 3 av sina senaste events på iTunes. Vet inte hur nytt det men det kanske gör någon glad.
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=275834665

Om man vill se live?

Ursprungligen av Goflorp:

Om man vill se live?

Har inte gått de senaste åren.

Ursprungligen av Goflorp:

Om man vill se live?

MacWorld skriver att dom kör live. Från kl. 19.00 svensk tid.
Livebevakning från WWDC2008 - MacWorld

Förhoppningsvis dyker måndagen stevenote upp i iTunes så att man kan få en keynote med intakta överraskningar.

Hade varit roligt om alla stevenotes som filmats fanns tillgängliga i podcasten.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-08 13:09

Definitivt! Borde det inte finnas någon nörd på detta forum som sparat ner en massa keynotes, jag vill gärna sitta och få upp stämningen innan den nya keynoten med lite gamla keynotes. Intel-övergången, iMac-lanseringen etc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 14:01
Ursprungligen av ahmedmo:

...jag vill gärna sitta och få upp stämningen innan den nya keynoten med lite gamla keynotes. Intel-övergången, iMac-lanseringen etc...

WWDC 07

Apple Special Event - September 2007

Apple Special Event - Augusti 07

Ursprungligen av ahmedmo:

Definitivt! Borde det inte finnas någon nörd på detta forum som sparat ner en massa keynotes, jag vill gärna sitta och få upp stämningen innan den nya keynoten med lite gamla keynotes. Intel-övergången, iMac-lanseringen etc...

Den här snubben på youtube har samlat på sig en del moments iallafall
YouTube - peestandingup's Channel

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-08 14:33

Tack ztaafen, det kommer att ta sin lilla stund att dra hem den dock

edit: ovanstående kommenterar ett raderat inlägg.
Baron, Admin

Acke: Tack men jag menar lite äldre saker, de där har jag redan sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 14:41
Ursprungligen av ahmedmo:

Acke: Tack men jag menar lite äldre saker, de där har jag redan sett.

Det har jag tyvärr inte. Det mesta finns på youtube, självklart då i pinsamt dålig kvalité som allt på YT.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-08 18:19

Jo, mense det hela live lär du inte kunna göra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-08 19:47

Någon som vet vad det beror på att man inte sänder videon live? Bandbreddsbekymmer? Sekretess? Eller helt enkelt att de som slantat upp för biljetter till WWDC skall känna sig lite mer utvalda :)?

Garanterat bandbredd, senaste gångerna det var live var det redan då på gränsen. Videströmmen hoppade, bröts och höll på, trots fet lina hos mig. Och nu, med dagens hysteri kring Apple lär det inte vara ekonomiskt försvarbart.

Sen tror jag de säkert vill ha en möjlighet att redigera i efterhand, ta bort misstag osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 22:43
Ursprungligen av Leftrustle:

Sen tror jag de säkert vill ha en möjlighet att redigera i efterhand, ta bort misstag osv.

Fast det har de väl aldrig gjort. Skulle man inte märka det?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-06-08 20:35

Här finns en podcast som visar en massa Apple-videoklipp (dock inte Keynotes) iLove

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-06-08 22:13

Och här är en för gamla Keynotes Apple Keynote & Special Events

Det var ngn site som hade Live-rapportering och en massa bilder som kom i en strid ström.

Keynote.se , där lossade Alzheimers Light'en !

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-08 22:50

Jag har försökt samla på mig så mycket video från Apple som går, men de senaste keynotes har varit enbart streamade. Kanske finns nåt smart sätt att tanka ner de ändå.

Ursprungligen av Jetwash:

Jag har försökt samla på mig så mycket video från Apple som går, men de senaste keynotes har varit enbart streamade. Kanske finns nåt smart sätt att tanka ner de ändå.

Du kan väl spara ner dem i QuickTime, eller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-08 23:01
Ursprungligen av henkebarn:

Du kan väl spara ner dem i QuickTime, eller?

Inte de som streamas. Får vänta på att de läggs upp som en podcast, då läggs de lokalt.

(Värdelöst vetande: Jag har ca. 20GB Apple videos samlat.)

Ursprungligen av Jetwash:

(Värdelöst vetande: Jag har ca. 20GB Apple videos samlat.)

Sheisse. Du borde köra igång filmkvällar

  • Medlem
  • 2008-06-08 23:15

Två gånger har jag raderat ett inlägg med länkar till torrents med alla keynotes. Länka till Youtube så låter vi dem ta ställning till om det är ok att sprida gamla Applefilmer.

Admin

Ursprungligen av Baron:

Två gånger har jag raderat ett inlägg med länkar till torrents med alla keynotes. Länka till Youtube så låter vi dem ta ställning till om det är ok att sprida gamla Applefilmer.

Admin

Oj, jag visste inte att det var så känsligt. Men men, it's your call...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-08 23:23

Det är ju bra att man läser första inlägget:"> Var ju precis det jag letade efter!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 03:53

Jag är inte för pirat kopiering men det där var väl att ta i.

Ursprungligen av juanito:

Jag är inte för pirat kopiering men det där var väl att ta i.

Jo, samma här, men det är bara att acceptera.

  • Medlem
  • 2008-06-09 08:09

Detta är ingen diskussion. Vill ni diskutera detta får ni göra det i Feedback. Men jag vill ändå förklara bakgrunden till att inläggen raderades:
1. Det är inte tillåtet att hänvisa till distribution av upphovsrättsligt skyddat material. Keynotefilmerna omfattas av upphovsrätten.
2. Båda inläggen blev rapporterade av andra medlemmar.

Kommande inlägg i den här diskussionen raderas. Ta det i Feedback om det känns viktigt.

Admin

http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc08/

Tror ni det blir denna adressen?

WWDC 2008 'Spoiler Free' Keynote Stream - Mac Rumors

Spoiler-fritt för den som vill ha alla överraskningarna.

1
Bevaka tråden