Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket minne kräver OS X och Logic

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket minne kräver logic studio har en mac book 2.2ghz intel core 2 duo processor.
Med 1gb ram och logic rullar på bra men det som stör mig är att det tar långt tid och starta upp allt
Har detta med minnet att gör. kör med osx Leopard.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-06-05 14:37

Du kan ju dra igång aktivitetshanterare och koll ifall den äter upp allt...

Jag köpte 2gb minne till min för typ 400kr, går att klämma i 3-4gb om man vill...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-06-05 18:40

Jag tror inte att minnet påverkar starttiden märkvärt. Dock ska 8.0.2 vara snabbare i starten.

När det gäller Logic, och andra DAW, så är det bara att köpa så mycket RAM det går till datorn. Allt går smidigare då och det kostar i princip ingenting för den prestandaökningen.

D.

Om du ändå ska byta så är det ingen mening med att köpa mindre än 4 Gb.

Kan man få in 4gb i en macbook asså inte macbook pro.

De två senaste Macbook-modellerna klarar 4GB. Så har du en 2.2GHz funkar det.

okii nice då e det bara köpa 2st 2gb var finns det billigast nu för

Senaste Logic 8.0.2 fixar det här med att Logic tar lååång tid att starta upp under Leopard. Väldigt najs! Har själv irriterat mig som fan (sitter på en MBP 4GB ram)

Go  -> Software Update... bara...

ciao!

..erh, ja som Dee sa...

btw, har 2GB ram över (2x1GB PC2-5300, SO-DIMM el vad det heter, satt i min MBP 2.2GHz när jag fick den, lär funka fin-fint med din MacBook), om du vill ha dem är de dina för 350:- el. 35st stark-öl om du kan fixa det billigt : ) i sthlm.. Kan vara med när du sätter i dem för att kolla att det funkar..
<3
ciao!
(..vänta, vad kostar en starköl? skitsamma : )

Tack soul8o8 men jag passar nog på att köpa 4gb istället.
Hittade dom här minnerna Intropris.se - Tryggt, snabbt och billigt...

1
Bevaka tråden