Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple pressar utvecklarna att ta betalt för program i App Store?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Macworld & Apple Insider iallafall:
Apple pressar utvecklare: Ta betalt för programmen! - MacWorld

Finns det någon artikel som förklarar på vilket sätt som Apple "pressar" utvecklarna. För det låter ju som att de använder någon form av maffia-metoder när ordet "pressar" används. Det är ju skillnad på "rekommenderar" och "pressar".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-07 13:57

Tja, det är väl inte en helt dum idé? Tar du betalt för programmen väntar sig folk mer och därmed blir standarden högre, plus att App Store inte blir nerskräpat med alla Hello World program. Dessutom tror jag inte det tar lång tid innan någon kommer på hur man kan modda App Store så att den drar hem gratis (open source etc) program. Eller så får Installer.app tjänstgöra lite till

Frågan är iofs hur mycket varje program kostar. Jag tänker ju inte precis lägga ut 200-300kr på mobilprogram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 15:01

Konstigt, i samband med att man släppte iphone SDK´n (på keynoten) sa man ju att man trodde att de flesta skulle välja att inte ta betalt för programmen. Det lät inte heller som man tyckte det var ett problem, tvärtom uppfattade jag det som i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-07 15:12

Apple tycker kanske att fördelningen mellan gratis och kommersiellt inte riktigt ligger i linje med vad dom själva trodde. Tror dock att detta kommer lösa sig automatiskt med tiden - om ett program blir väldigt populärt så kommer vilken programmerare som helst att inse att det är bättre att tjäna lite pengar, än inga pengar alls. Jag tror heller inte att Apples revenue cut på 30% är skriven i sten..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 15:28

Om Apple kan så vill de nog gärna minska att folk laddar ned program bara för att de kan. En kostnad, även om den är lite, gör att folk drar sig för att ladda ned alla program.
30% på en liten avgift gör säkert att Apple går plus minus noll med programmet.

1
Bevaka tråden