Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att avsluta itunes 7.6.2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 22:24

Är det någon mer än jag som har problem med att avsluta itunes 7.6.2 i leopard?

På vilket sätt har du problem? Hänger det sig eller? Inga problem här.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-06 23:54

Jag får också problem ibland. Jag stänger av det med det startar av sig själv igen. Det verkar som om det inträffar när man försöker stänga av mitt i en låt.

Naturligtvis vet jag inte om detta är samma problem som du har

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-07 00:45

Om ni har iWow installerat så har den lite problem med Leopard och orsakar att iTunes inte går att avsluta utan istället startar om hela tiden. För att lyckas stänga ner så ta fram Aktivitetshanteraren och döda alla processor som heter genredetection.
Se mer här: (de sista inläggen)
Apple - Support - Discussions - iTunes keeps restarting on quit ...

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-07 02:37

Thank you

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 14:26

Allt har nu löst sig. Vad som hände var att jag inte kunde avsluta (iallafall inte helt). Vid cmd - Q försvann fönster och menyrad men iconen i dockan var fortfarande aktiv och den låg kvar i popup fönstret för att byta program samt i listan för att tvångsavsluta.

Om man valde tvångsavsluta gav det inget resultat alls, testade kill -9 processID i terminalen utan resultat och när jag kollade i aktivitets hanteraren fanns inte itunes där. Helskumt, tidigare när detta hänt (för någon dag sedan) tröttnade jag och stängde av datorn. I går valde jag att posta här när problemet dök upp igen, sedan har datorn stått på över natten och i morse var itunes avslutat, skumt. Tidsintervallet när jag hadde koll på detta i går kan kanske ha varit 5-6 timmar eller något sådant utan att programmet avslutades helt. Nu avslutas det däremot direkt när man kör cmd - Q, vet inte vad som hände. Jag la över typ 1.5 gig filer från en annan dator i itunes biblioteket nyligen kan kanske ha haft med det att göra, någon process i bakgrunden eller något sånt kanske.

Nu funkar det ju ialla fall så jag har förlåtit apple

Jag har ett liknande problem.
När jag stänger av iTunes med cmd + Q så startar programmet om av sig självt hela tiden. Enda sättet att stänga iTunes är tvångsavslutning.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Dessutom: när iTunes starta om av sig självt är det Finder som är aktivt.

Har iTunes 8.0.2 och Tiger (10.4.11)

1
Bevaka tråden