Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilradio + iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall köpa ny bilradio, det viktigaste är att den lirar riktigt bra med iPod. Någon som har något ni rekommenderar?

Har kikat på Alpine IDA-X300/X200/X100 verkar lovande men har läst väldigt mycket negativt om navigering,

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-06-06 12:51

beror ju på vad du vill ha.

många bilsteroes har vanlig line-in som du kan koppla din ipod till (eller vilken som helst) utan problem.

fast du kanske syftade på att navigera din ipod via bilstereon?

pioneers avx är ju trevliga.

Hittar ingen Pioneer avx, däremot en fräck Clarion, någon som testat?
Clarion FB275BT Digital media receiver at Crutchfield.com

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-06-06 16:44

får be om ursäkt, syftade på jvc avx serien, har själv mecklat lite med 33an. en liten dosa för ipod behövs för att kunna få 100% stöd, alltså bläddra i poden via stereon, ladda den osv.. går att köra utan via line-in också om man vill. finns bluetooth fjärrkontroll till den också att montera.

3.5" skärm så det är ganska bra och vanlig din1-standard (dvs en vanlig "låg" stereo. ingen skärm eller så som åker ut (som ofta kan vara i vägen för allehanda reglage och knappar).

bra ljud, bra manual, enkel att hantera och har DAB med särskilld antenn (som inte kostar många kronor).

det är en stereo jag kan rekommendera.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-12 12:00

Jag har en äldre Pioneermodell, 7300-R tror jag.

Min lösning blev att köpa en adapter så att jag får line in, använda mig av en universal dock, koppla denna till strömuttaget, så att Ipoden laddas, samt till line-in ingången.

Fungerar hur bra som helst. Visst, jag kan inte styra ipoden via stereon, i stället använder jag ipoden vilket rimligtvis måste vara både enklare och säkrare.

Med ovanstående lösning behöver du inte betala extra för ipodstöd, men det kanske deflesta apparater har idag.

Hade själv en Pioneerstereo och ville ha iPoden i bilen. Köpte då en CD-IB100. En adapter som gör att du sköter ipoden med bilstereon. Och info om låt/artist kan visas. Dock inte samtidigt. Sen har ju displayen en begränsning på antal tecken. Men den funkar klockrent. CD-IB100II finns numera.

1
Bevaka tråden