Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express funkar ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag beställde i förrgår airport express och fick en supersnabb leverens hem. Mindre än 24 timmar, vilket var riktigt imponerande. Tyvärr fungerar inte grejerna.

Först fick jag kontakt med enheten som man skulle, via airport-verktyg. Men när jag ställt in allt bröts kontakten, och sedan dess har jag inte fått någotn kontakt alls med airport expressen.

Jag har provat att nollställa den, men den verkar inte svara helt. När jag försökte göra factory reset enligt instruktioner härifrån blinkar enheten med gult ljust istället för med grönt ljus som instruktionerna säger.

Expressen hamnar i olika lägen, ibland står den i grönt men nu står den i blinkande gult. Det spelar egentligen ingen roll vad dioden visar, jag får ingen som helst kontakt med enheten. Det verkar inte funka att nollställa den.

Har jag fått en felaktig enheten eller har jag gjort något fel? Jag kan inte hitta någon info om mac-användare som har haft problem med "vanlig" airport express-funktionalitet. Antingen är jag dum i huvudet eller så är enheten trasig.

Slutresultatet är i alla fall att jag är sjukt frustrerad. Ska det vara så här? Har ni några bra tips till mig?

varma hälsningar Erik

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-05 23:49
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Slutresultatet är i alla fall att jag är sjukt frustrerad. Ska det vara så här? Har ni några bra tips till mig?

Jag vet att det kan låta helt galet.

Men.. ring Apples support. Nummret står på papperna i lådan den kom i.

  • Medlem
  • 2008-06-06 00:08

Blinkande gult ljus är normalt om den inte ska ha kontakt med internet. Grön lampa betyder inte att den är ok utan att den har kontakt md internet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-06 10:49

Anslut den med en vanlig nätverkssladd och försök att ställa in den.

Konrad: Jag ringde support och de hjälpte mig göra exakt det. Av någon anledning stod expressen på att inte sända ut några nätverkssignaler. Men nu funkar den finfint!

EDIT: Det funkar inte finfint. Det går typ aldrig att få kontakt med den när man har ändrat inställningarna. Man får lov att koppla in sig direkt på enheten och koppla. Men det känns ärligt talat som slumpen varje gång om det ska gå eller inte.

Är faktiskt rätt besviken på min airport express, som inte klarar av att driva signalen genom mina betongväggar här i lägenheten. Måste dra kabel i alla fall.

Senast redigerat 2008-07-16 20:04
1
Bevaka tråden