Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP SP3 - Vilka bootcamp-drivrutiner?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-05 08:02

Hej!

Har just installerat Windows med SP3 i Fusion. Förstår dock inte hur jag ska få webcammen att funka. Det står något om att jag ska installera drivrutinerna från Bootcamp, men var hittar jag de "löst" så att säga. Sen undrar jag om Win XP SP3 kräver någon viss version av Bootcamp drivrutiner, läste nämligen det på Apples sidor. Där stod dock att man skulle köra 2.1 (minns inte riktigt) innan man drog in sp3, men nu har jag allt på en gång.

Hur ska jag göra? Var får jag tag på den versionen av drivrutinerna jag behöver? Ska jag installera de gamla bootcamp-drivrutinerna först, och sen uppdatera? *ehm* Sen...vidare...ska jag installera *hela* den där bootcamp skivan, eller bara drivisarna för iSight?

/Fredriik

  • Oregistrerad
  • 2008-06-05 12:41

SP3 innebär inga som helst förbättringar för en användare jämfört med SP2. Det är mer ett sista SP som samlar alla tidigare uppdateringar (patchar) i en fet stor uppgradering. XP som OS har inte förändrats något.

Du kan installera enstaka drivrutiner från din macos X skiva. Du måste dock högerklicka på ickonen och välja "bläddra på skiva" eller vad det nu heter. Då får du upp alla mappar. Sen är det inte helt logiskt att hitta rätt drivrutin. Annars kan du ju installera allt igen, det går ju ganska snabbt - Du "nedgraderar" dock om du efter installationen av ursprungliga drivrutinerna har installerat uppdateringar.

  • Medlem
  • 2008-06-05 19:12

Kan någon säga vad jag ska leta efter?
Det är främst drivarna för iSight från Leopardskivan jag vill ha. Men funkar dessa trots att det är SP 3 jag kör, eller ska jag på något vis behöva hämta BootCamp 2.1 uppdateringen (och då köra "bara" isight uppdateringen eller hela alltet?).

Sen undrar jag om grafiken. Ska man köra drivisarna från BootCamp eller den som ingår i fusion (svga II nånting)?

Fredrik

Senast redigerat 2008-06-05 19:29
1
Bevaka tråden